Gå til innhold

Passat - bygge om til firehjulstrekk / forskjellen mellom syncro og 4motion?

Ranger emnet


Bassoflove

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en -97 passat 110hk stv som jeg ønsker å bygge om til firehjulstrekk.

Har delene fra en -97 110hk sedan Syncro.

Pga en skade har jeg hentet nylig en delebil. Denne er en -99 eller -00 110hk 4motion.

Hva er forskjell på disse?(syncro og 4motion)

Hva bør jeg passe på når jeg ska bygge en 2wd til 4wd?

Godkjenning?

 

Bol

Passat 130 TDI 4M -01, Passat 110 TDI -97, Transporter 2,4 Syncro Lang -94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to er mekaniske systemer og tror ikke at du må koble noe elektronikk.

Men, husk at du må bytte girkassa (4motion kommer med 6-trin). Dette er jo "walk in the park".

Bakakselen på 4mo/syncro er støre pga diff'en og type konstruksjon. Bunnplata fra bakseter til bagasjeromet på 4mo/syncro er hevet noen cm for å få plass til bakaksel, dieseltank osv. Dette betyr at du må skjære hele bunnplata og så sveise 4motion bunnplata på bilen din for å kunne montere bakakselen. :scared

 

Det er mye enklere og billigere å kjøpe en 4Motion. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske utrolig at de har festene ferdig til syncro/4motion-bakramme,men at de har forandret på dørk/bagasjeroms-gulv...

Er det noen i d heletatt som har prøvd fysisk å sette på dieseltanken og diff-ramma og funnet ut at d ikke passer.....?

Passat 130 TDI 4M -01, Passat 110 TDI -97, Transporter 2,4 Syncro Lang -94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har en -97 passat 110hk stv som jeg ønsker å bygge om til firehjulstrekk.

Har delene fra en -97 110hk sedan Syncro.

Pga en skade har jeg hentet nylig en delebil. Denne er en -99 eller -00 110hk 4motion.

Hva er forskjell på disse?(syncro og 4motion)

Hva bør jeg passe på når jeg ska bygge en 2wd til 4wd?

Godkjenning?

 

Bol

 

Passat fra 1996-2005 (B5, Typ 3B) har Torsen-system - Torsen II med 50/50 fordeling (langsstilt motor). Fra 1997 til rundt faceliften i 2001, het det Syncro. Etter det het det 4Motion (dog mulig at 4M-navnet kom tidligere...). Men, det er fortsatt SAMME system! ;)

 

Som popica sier, bare å finne frem vinkelsliperen og sveisen.

Eller finne tak i en "ferdig" syncro/4m-bil. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår