Gå til innhold

Bassoflove

Bruker
  • Innholdsteller

    64
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bassoflove

  • Bursdag 03/13/1974

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Lyd i Bil. Diesel-Biler
  • Modell (eks S4)
    Passat 4Motion
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    1.9TDI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Liten Maarud
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Troms

Bassoflove's Achievements

  1. Noen som har prøvd å sette et syncro-anlegg på en 2wd stv?
  2. Tenkte på om det kan passe fra en 110hk -98 syncro sedan,på en 110hk -97 stv 2wd(begge er TDI)
  3. Okay... Har forsåvidt ledningsnettet fra den bilen jeg har bryteren på rattstammen fra,men såg ikke for meg å bytte det ut hvis en kun har å smekke inn et relė i tillegg til bryteren.. Instrumentet har jeg også,men den gang jeg prøvde det i bilen startet den,for så å stoppe. Mulig at det er noe startsperre-issue. Har tilgang på vag-com ja. Elektronisk gasspedal er vel også tilstede. Med mindre det er en kort wire som er i tilknytning til elektronikk dah.... Bilen er som sagt en -97 110hk TDI stv og delene(cruise osv.) er fra en -98 110hk syncro sedan.
  4. Noen som vet hva som må gjøres for å få til å montere dette på en -97 slik at de kan funke. Har bryter på rattstamme,men hva mere må til. Rele eller noe i comforenhet/ecm tenker jeg på. Noen som har gjordt dette?
  5. Noen som vet om disse passer om hverandre? (syncro-caliper på 2wd) Bak
  6. Ganske utrolig at de har festene ferdig til syncro/4motion-bakramme,men at de har forandret på dørk/bagasjeroms-gulv... Er det noen i d heletatt som har prøvd fysisk å sette på dieseltanken og diff-ramma og funnet ut at d ikke passer.....?
  7. Brukte feil låse-tolk nede på veiva sånn at den ble to tenner feil på register. Fikk start når e tok ut kontakten til kam-sensor, men stoppet strax e satte i kontakten igjen.
  8. Til informasjon har jeg nå 115hk topp på en 130hk motor, med 115hk dyser. Alt fungerer slik det skal..... Forstå det den som vil....
  9. Hva er det du sier.....? Mener du at "dørk/bunnplate" fra 2wd til 4wd er forskjell? Trudde d bare at det var å skifte komplett bakstilling og diesel-tank(og gearkasse seff) så var det ready to roll...
  10. Skal jeg flytte over dysene så må vel de justeres,og da må en vel ha spesialverktøy. Trudde det var samme dyser på 101/115/130 hk og at det er ecu'en som styrer dette. Sikkert jeg som tar feil.... Har brukt låsing til veiv/kam og har justert register slik det skal være ja....
  11. Hei. Har byttet topp på en -01 130 TDI. Har satt på en fra en 115hk. Trenger jeg å kode disse dyser? Får ikke start. Har tilgang på vag-com.
  12. Okei.. Men er det noe elektronikk som må ev.kobles opp hvis jeg bruker 4motion-understellet framfor syncro'en? Anbefaling.....?
  13. Hei. Jeg har en -97 passat 110hk stv som jeg ønsker å bygge om til firehjulstrekk. Har delene fra en -97 110hk sedan Syncro. Pga en skade har jeg hentet nylig en delebil. Denne er en -99 eller -00 110hk 4motion. Hva er forskjell på disse?(syncro og 4motion) Hva bør jeg passe på når jeg ska bygge en 2wd til 4wd? Godkjenning? Bol
  14. Hei. Har akkurat henta meg en -94 mod som er gådd 206" km. og i den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper noen her inne kan gi meg svar på,ev råd..... -Skaraper ved gearing i fart i 2.gear(opp&ned-gearing) Ble fortalt at det var et problem med gearoverføringa. Åssen fixer jeg det på enklest måte? Kan jo også være synkroniseringa. Er litt "rør i grøten-gearstang" -tettering på diff framme utgående axel høyre side lekker(rundt dær drivaxel kommer ut fra diff) Vanskelig å bytte? -tettering på utgående axel bak Venstre side. Vanskelig å bytte....? -skyvedører er treige,vanskelig å lukke. "kiler" seg. Justering? Gode råd? - håndbrekkwire fra midten og bak må byttes. Tips hvor en får billige deler hen....? BOL
  15. Problemet løst.... Har hatt nede gearkassa tidligere pga skifting av clutch/svinghjul... Og da har jeg trudd at d ramlet ut "vekter/lodd" fra svinghjulet når gearkassa ble separert fra motor. I realiteten var dette "kilen" som ska ligge inni huset til gearoverførings-axelen... Samma fa.. Hvor mye skiver jeg dro til med var overføringa løs,og funka ikke optimalt... BOL
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår