Gå til innhold

Audi A3 2008-modell 1.4 TFSI. Motorlampe lyser

Ranger emnet


SaYoN

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har hatt bilen på en diagnose test hos Møller bil etter at en motorlampe begynte å lyse.

Testen viser at det trengs en rep. av turboladeren.

 

I følge møller bil var de ikke helt sikrer på at dette er feilen.

Bilen er program-tunet.

 

Hva bør man se etter hvis det er noe feil med turboladeren ,eller at den er defekt?

Jeg merker ingen reduksjon i ytelsen på bilen. Det jeg merker derimot er noe ulyd fra motorrommet ved tomgang når motoren er varm og en litt annen lyd ved sakte kjøring feks. i 1 gir hastigheter. Vanskelig å beskrive lyden men er på en måte litt sånn: klokk klokk lyd(sånn man hører fra gamle sletne amerikanske biler fra filmer i det de stopper opp).

 

Fikk en pris på 20 000kr for denne reperasjonen, men er jo veldig surt å betale for dette og så viser det seg i etterkant at det ikke var feilen. Håper noen kan komme med innspill her. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå snakket med møller bil. De feilkodene jeg fikk ut av de var:

 

00565 Ladetrykk regulering, reguleringsgrense overskredet.

og

P0235 Effekttap,ujevn motorgang. Ujevn motorgang er noe jeg merker men inget spesielt effekttap.

 

Hvis jeg sender inn bilen til Møller-bil, vil det første de gjør være å bytte turbolader. Det var prosedyren de ville fulgt men jeg ble faktisk anbefalt å ikke gjøre dette så lenge bilen går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den koden jeg var ute etter ja. 00565 betyr problemer med ladetrykkregulering, ikke nødvendigvis at turbo er defekt. Det du må sjekke er alle slanger mellom innsug, N75-ventilen og WG. Om disse er av eller sprukket så vil turbo lade for mye og motor går i nødmodus. I verste fall er det noe galt med turboen, men tipper det er noe annet som er galt, så defekt N75 eller hull i slanger ifm. denne.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takker for svar.

Men betyr dette da at noe er defekt ? Enten WG = wastegate?, slanger eller ventiler. En av delene ?

Eller kan en slik feilkode komme opp helt uten videre uten at noe er defekt pga. man har chippet bilen?

Chipet (programtunet) bilen for ca. 7 måneder siden.

 

Hva med den ulyden fra motoren på tomgang/ sakte kjøring? Muligens lyden er der på kjøring i høyere hastigheter også, men da er det mye annet støy i tillegg så ulyden kan ikke høres. Denne lyden kom etter motorlampen begynte å lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår