Gå til innhold

SaYoN

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SaYoN

  • Bursdag 11/10/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

SaYoN's Achievements

  1. Ok takker for svar. Men betyr dette da at noe er defekt ? Enten WG = wastegate?, slanger eller ventiler. En av delene ? Eller kan en slik feilkode komme opp helt uten videre uten at noe er defekt pga. man har chippet bilen? Chipet (programtunet) bilen for ca. 7 måneder siden. Hva med den ulyden fra motoren på tomgang/ sakte kjøring? Muligens lyden er der på kjøring i høyere hastigheter også, men da er det mye annet støy i tillegg så ulyden kan ikke høres. Denne lyden kom etter motorlampen begynte å lyse.
  2. Har nå snakket med møller bil. De feilkodene jeg fikk ut av de var: 00565 Ladetrykk regulering, reguleringsgrense overskredet. og P0235 Effekttap,ujevn motorgang. Ujevn motorgang er noe jeg merker men inget spesielt effekttap. Hvis jeg sender inn bilen til Møller-bil, vil det første de gjør være å bytte turbolader. Det var prosedyren de ville fulgt men jeg ble faktisk anbefalt å ikke gjøre dette så lenge bilen går
  3. Hei, ok skal vi se: 1 REP AV MOTORLAMPE-TPI 2024075 - REP TURBOLADER Håper dette var det du mente :)
  4. Hei, Jeg har hatt bilen på en diagnose test hos Møller bil etter at en motorlampe begynte å lyse. Testen viser at det trengs en rep. av turboladeren. I følge møller bil var de ikke helt sikrer på at dette er feilen. Bilen er program-tunet. Hva bør man se etter hvis det er noe feil med turboladeren ,eller at den er defekt? Jeg merker ingen reduksjon i ytelsen på bilen. Det jeg merker derimot er noe ulyd fra motorrommet ved tomgang når motoren er varm og en litt annen lyd ved sakte kjøring feks. i 1 gir hastigheter. Vanskelig å beskrive lyden men er på en måte litt sånn: klokk klokk lyd(sånn man hører fra gamle sletne amerikanske biler fra filmer i det de stopper opp). Fikk en pris på 20 000kr for denne reperasjonen, men er jo veldig surt å betale for dette og så viser det seg i etterkant at det ikke var feilen. Håper noen kan komme med innspill her. På forhånd takk.
  5. hehe da var problemet løst, etter å ha skrudd ut hanskerommet og noen side vegger så fant jeg da ut at jeg ikke har et kupefilter. Men med det samme jeg lo på gulvet der kunne jeg se inn på baksiden av varmepanelet. Der var selvfølgelig den vaieren som går til bryteren for viftestyrken ute av sporet sitt. Den skulle vært festet til panelet med litt plastikk, og den plastikken hadde røket.(garantert etter jeg hadde tatt panelet ut og inn) Selve ståltråden som kommer ut av vaieren var huket på bryteren.Men vaieren satt ikke fast i plastikken, så ståltråden gikk ikke ut og inn. Presset så ståltråden helt sammen og la den i tommrommet der og alt fra nivå 0-4 fungerer. Bryteren kan også justeres fra 1 til 0 med en hel 180 graders vri,men har aldri vist hva det var til,aldri fått brukt får det,mulig den er defekt nå, men har aldri vist hva den var til uansett. Dvs viftestyrken er regulert elektriskt via bryteren, men ståltråden som er hektet på må være enten utstrekt eller sammenpresset for å få luft/ikke luft. Hadde vaieren vært fastspent som den skulle vært, ville ståltråden automatisk blitt sammentrukket i det jeg vridde bryteren over og jeg ville fått luftgjennomstrømmning.
  6. Hei igjen, takker for svar, men hvor er dette kupefilteret,kalles det også pollen filter? Har nå byttet varmeventiler og det fikset problemet der jeg hadde kun varme på høyre siden. Kommer nå varme på begge sider,i tilfelle noen andre skulle få samme problem.
  7. Hei, det blåser veldig lite luft ut av alle utgangene i bilen selv om vifta bråker som den skal gjøre etter som blåsestyrken blir skrudd opp. Blåser like dårlig på nivå.1 som nivå.4 Har tidligere skrudd ut varmepanelet etter som jeg hadde en annen feil der jeg fikk bare varmluft på fører siden i bilen, og kald luft på passasjer siden.Fant da ut at det er varmeventilen som må byttes.(har ikke gjort det ennå). Varmepanelet ble skrudd ut uten noe hjelp, prøvde den gangen med et annet varmepanel også, men resultatet ble det samme. Har alltid hatt viften på lavt nivå for at kulda ikke skal ta over for varmen som blåste inn i bilen, så jeg har ikke blitt klar over at det kommer dårlig luftstrøm inn i bilen før nå. Satt så varmepanelet tilbake sånn som det var, men det kan vell ikke forårsake det problemet jeg har nå? Alle brytere på varmeanlegget fungerer som det skal. Kan legge til at systemet har blitt luftet og det er nok væske på radiatoren.
  8. SaYoN

    bmw motor fusker

    byttet tennplugger og problemet har vært borte hittil i 2 dager !
  9. Hei. sentrallåsen på passasjersiden vil ikke låse seg, den kan bare åpnes. alle dørene låser seg untatt passasjerdøra forran. jeg må vri nøkkelen om 2 ganger på førersiden for å få låst opp/igjen dørene. etter det første vriet på nøkkelen så låser ALLE dørene seg men alle spretter opp igjen. på det andre vriet så låser alle dørene seg og forblir låst UNTATT passasjersiden. Jeg har åpnet døren innv. og sett på sentrallåsmotoren mens jeg har låst igjen. der ser jeg den " Fjæra?" trekker seg helt sammen ved låsing slik som den skal gjøre. Men strekker seg ut igjen og er ulåst som alle andre. på det andre vriet på nøkkelen så trekker den seg sammen igjen som den skal gjøre for å være låst, men detter 1 mm ut igjen , noe som ikke dem andre dørene gjør. og derfor forblir ikke døren låst. hva kan være feil`? sentrallås motoren er byttet så den er det ikke noe feil med ?
  10. SaYoN

    bmw motor fusker

    Det er en bmw 520i 91 modell som motoren fusker på. Den napper og dovner helt ned på 300rpm ved gasspådrag på "lavt turtall" ved ca 1500rpm. Den kvæler seg så lenge jeg holder gasspedalen nede. jeg må slippe opp trykket på pedalen og/eller trykker in clutsjen så går den opp til normalt igjen med en gang. Den hopper tilbake til normal rpm igjen hvis jeg fortsetter å holde gasspedalen inne over flere sekunder. Men da ser det ut som jeg blir kasta rundt om i bilen. På tomgang dropper den noen ganger av seg selv ned på 500rpm men spretter rett opp igjen . den ligger på 1000 stabilt ellers. Ved gasspådrag over 3000rpm så fusker/napper den ingenting. dette skjer ikke hele tiden men nokså ofte. noen ganger så fusker den ingenting ved gasspådrag på lavt turtall. virker som det ikke er noe fusk i starten når motoren kan være litt kald. Jeg har prøvd med startgass rundt om ved røret etter sportsluftfilteret for å se om den trekker falsk luft? men rpm forholdt seg på det samme selv om jeg spraytet rundt om.
  11. Hei! jeg har noe av det samma problemet. Etter bilen har vært på værksted så har vi jeg kommet til at det siste problemet er på passasjerdøra. Dem sa det var motoren i døra som ikke fungerte ved at den ikke gikk fram og tilbake,jeg sjekket det selv og den gikk fram og tilbake, den virket. prøvde også en ny motor, den fungerte også. Jeg gikk tilbake til værkstedet og fikk pengene tilbake for motoren. MEN Feilen er at: Jeg kan låse alle dørene unntatt passasjerdøra, passasjerdøra må låses manuelt utenifra med nøkkel eller ved å dytte pinnen ned innenifra.Passasjerdøra følger ikke etter i "sentral- LÅSING", jeg kan se pinnen prøver å bevege seg men kommer ikke lenger enn 2 mm. Men jeg kan låse OPP alle dørene inkl. passasjerdøra via sentrallåsen.(vri om 2 ganger først) Jeg må vri om nøkkelen 2 ganger etter som alle låsepinnene spretter en gang opp og ned igjen først. Så ser jeg noe om at man stikker handa opp bak der staget som skal hektes på motoren kommer i fra ? At det er noe som skal hektes på baki der? Er veldig vanskelig å komme til har jeg merket. Er veldig ny på biler og sånn men hadde vært fint med litt hjep :)
  12. Jeg var ute å kjørte en dag, pluttselig begynte sentrallåsen å låse seg automatisk for første gang. Jeg vet ikke om det var tillfeldigheter eller ikke, den låste seg 2 ganger, og de to gangene skjedde akkurat når jeg trykte på varme i bakruta, og dro i handbrekket :S Sentrallåsen var ikke helt 100% før, da jeg måtte alltid låse opp bilen fra PASSASJER SIDEN. Låsen begynte å tulle i går kveld. Det siste jeg gjorde i går før hele sentrallåsen ble helt "død" . var at jeg bare kunne åpne døra på FØRER SIDEN med litt vriding og fikling, startet bilen derifra, måtte vente litt for å så kunne dra opp "låseproppen" som gjorde at alle andre dørene ble åpnet. "Låseproppen" ville ikke rikke seg det første minuttet etter bilen var startet. Jeg måtte vente par minutter. Jeg låste døra på bilen og tok kvelden. Så våkner jeg opp i dag og nå er alt helt dødt. Sentrallåsen reagerer ikke i det hele tatt men jeg får vridd låsen om, men ingenting skjer. Kan legge til at batteriet på bilen blir tomt etter 5-6 dager uten bruk hvis det hjelper noe. Noen som vet hva problemet er ?
  13. Hei jeg lurte på hva slags effektanlegg som passer best til denne type bil. Har hørt lydklipp fra et Scorpion anlegg og det hørtes helt rått ut! Men det var kanskje en BMW med litt større motor hvis det har noe å si. Er det noen som har noen erfaringer med Scorpion anlegg til BMW eller andre effektanlegg å komme med ? Noen som vet om Svendsen eksos monterer(og bestiller) scorpion anlegg ? Har ikke skrudd no særlig bil før , men kanskje det går ann å gjøre selv fordet? har et fint sted å skru på :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår