Gå til innhold

VW passat 1.8T 1999, hva tåler automatkassen?

Ranger emnet


SmokingFire

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hjernetrimmet min passat 1.8t 2002 automat. Jeg synes at automatkassen girer mer og mer hardt. Altså nykker til neste gir. Jeg har byttet filter og noe girolje, skal bytte girolje igjen til våren. Jeg ville hatt en chipboks istedet for å gå inn i hjernen å programmere. Enda vi trimma girkassen også, så kan den bli mongo! Jeg har fått en knirkelyd av og til i svinger og rett frem, det er ikke drivknute eller forstilling eller aksling. Vi finner det ikke ut... så er redd for at det er kassen som ikke vil mere..

EGR sensor kan vel påvirke giringen tror jeg. Ville tatt en diagnose på bilen før jeg startet med trimming. Jeg får feilmelding på min EGR sensor, så jeg skal bytte den å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kjent sak att man ikke trimmer biler med automatkasse selv om det finnes unntak her,som oftest er det laget akkurat for det motoren gir orginalt.

Chip boks har eg heller aldri hørt ett positivt ord om det blir som oftest masse tull etter kort tid,det beste er og omprogramere ECU.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Viss du skal ha større turbo så må du forsatt chippe motoren. Og då vil du få problem med automatkassa allikevel. Du kan enten få tak i ei kraftigare automatkasse, då kan kan det hende at du må modifisere litt.

Eller så kan du bygge om til manuelle kasse.

Det blir enklare å bytte bil, enten med same type motor, men med manuell kasse, eller ein med større motor og med automatkasse.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e det mulighet for meg å heller setta i større turbo? KKK 03 eller någe, eg tenke og å butta ut eksos anlegget og luftfilteret, kan eg det uten å risikera girkassen?

Bytte fra KKK 03 til KKK 03 turbo for mer effekt er jo logisk...

Luftfilter og eksos kan du bytte, men større turbo, chip osv. tåler ikke kassa.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du skal ha større turbo så må du forsatt chippe motoren. Og då vil du få problem med automatkassa allikevel. Du kan enten få tak i ei kraftigare automatkasse, då kan kan det hende at du må modifisere litt.

Eller så kan du bygge om til manuelle kasse.

Det blir enklare å bytte bil, enten med same type motor, men med manuell kasse, eller ein med større motor og med automatkasse.

eg vurderte å bytta i lik bil, men eg finne ikkje en bil kor kunn automatkassen e manuell istede, min bil har full skinn seter, ell vinduer i alle dører, varmeseter og automatisk clima.. eg finne ingen andre så har det utstyre og samtidig likestor/større motor... 

 

vurdere og å bytta te manuell på min, men vett ikkje kor eg får gjort det, og heller ikkje ka det kan kosta meg (etter å ha solgt automatkassen etter bytte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så det STORE spørsmål! TANNSTANG, hvordan vet man at den er ødelagt?? Æ har knakkelyd på førersiden under panser, det smeller på en måte og kjenner det litt under foten. Dette skjer når æ svinger og kjører på humpete vei. Topplager har æ skifta. Nu har æ skifta ALT i forstilling og lyden er der enda.. Håper virkelig at det er støtdemper som er ødelagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår