Gå til innhold

bluebird sr turbo


fc3s

Anbefalte innlegg

Noen her som vet hva en blubird sr turbo lader orgianlt?

 

har montert en blizt bov på et slags t-stykke på slangen som går

mellom pipingen til turboen og bak på innsuget, men lurer på om

det er for lite trykk til at den åpner.??

 

den sluker bensin og for meg virker det som den skulle gått litt

bedre en den gjør.. noen typiske feil??

 

:rolleyes:

suzuki swift 06 4x4 sports edition

 

x Rx7 Turbo 2

x mazda 1300 76mod

x mitsu lancerius

x rx7 na

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. effekten ble ikke dårligere.. tror ik det lekker ut noe trykk eller noe, eg tror at det rett og slett er for lite trykk som går

igjennom den slangen mellom pipingen og bak på manifolden at

boven ikke åpner seg... stilte forøvrig full fortenning og da kom den seg på 4 og 5 giret.. ble mer drag i biln :)

 

noen tips til å kansje få den til å flytte på seg??hehe.

 

har hørt at det er mulig å bytte til 200 sx topp,

stemmer dette?

suzuki swift 06 4x4 sports edition

 

x Rx7 Turbo 2

x mazda 1300 76mod

x mitsu lancerius

x rx7 na

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fc3s

ok..

 

Er det noen svakhet i elektronikken til di justerbare demperene?

 

Di funker nemmelig ikke.. lurer på om det kan være uniten..??

 

heh, det har jeg ikke peiling på, i og med at mine er rustet bort for lengst.. veldig utsatt plass på bluebirder...

 

når det gjelder CA18DET topp, så er bunnen på en CA18ET mye dårligere.. altså, tåler mindre. svinghjul og div passer heller ikke (8 bolter på ET, 12 på DET, tror jeg) - bytt hele greia du ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by fc3s ...har montert en blizt bov på et slags t-stykke på slangen som går

mellom pipingen til turboen og bak på innsuget, men lurer på om

det er for lite trykk til at den åpner.??

 

den sluker bensin og for meg virker det som den skulle gått litt

bedre en den gjør.. noen typiske feil??

 

:rolleyes:

 

Du må nok lage nytt hull til dumpen, på motsatt side av den slangen som går til innsugmanifolden (Gudene vet hva den slangen er til). Prøvde selv å koble dumpen på den slangen, men det funka ikke.

 

Og 0.4 bar er mer enn nok for at dumpen skal åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket blir jo litt ustabilt ettersom det ikke er ECU-styrt.

Anbefaler å kjøpe en boostcontroller eller bleed-ventil.

 

Jeg har en genial liten sak fra Turbosmart. En manuell boostcontroller med to forhånds-innstilte trykknivåer. Switsher med en "rocket-launcher-bryter" inni cupeen!

 

High-boost og Low-boost.

 

Kan kjøre på ett sikkert nivå til vanlig, men hvis det skulle dukke opp en bmw i bakspeilet,...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aXu

Trykket blir jo litt ustabilt ettersom det ikke er ECU-styrt.

Anbefaler å kjøpe en boostcontroller eller bleed-ventil.

 

Jeg har en genial liten sak fra Turbosmart. En manuell boostcontroller med to forhånds-innstilte trykknivåer. Switsher med en "rocket-launcher-bryter" inni cupeen!

 

High-boost og Low-boost.

 

Kan kjøre på ett sikkert nivå til vanlig, men hvis det skulle dukke opp en bmw i bakspeilet,...:D

 

har en manuell boostcontroller fra GIK jeg... skruknapp, og du kan stenge den helt så vidt jeg vet, så da har du hele spekteret :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår