Gå til innhold

Hvilken forsterker passer til mine subber?

Ranger emnet


Golf II

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken forsterker som passer til mine subber som ikke er alt for dyr, jeg har pioneer 3500W subber med 1000WRMS per stykk, og jeg har 2 stykk (TS-W3002D4 30cm 4? SPL Champion Series Pro Sub (3500W) - Pioneer Høyttalere, subwoofere)

 

 

så lurer jeg på om noen vet om en grei forsterker til og bruke på disse subbene, akkurat nå har jeg lånt meg en Dynabel 7501 forsterker som gir litt mat til de :)

 

 

MvG Golf II/Fikseaunet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynabel 7501 er en veldig grei forsterker til de subbene. Hvordan har du koblet de? Et element til vær utgang?

 

Prøv heller å parallell koble elementene mot ene utgangen. Få subbene ned til 2ohm, da får du 800W, istedenfor 450W. Ser enn det er det ikke vits å presse de pioneer subbene.

 

paralell2e442.gif

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er dobbel spole subber det jeg har altså 4ohm per spole, så jeg har koblet det slik at hver sub går ned i 2 ohm, og når jeg kobler dette på forsterkeren, så blir det 1 ohm's load på den, så forsterkeren leverer 2500WRMS :)

 

men det er en forsterker jeg låner, så må kjøpe meg en om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på feil forsterker nå :P Tusen takk til google som fant bilde av en annen dynabel forsterker da jeg søkte på Dynabel 7501

 

Men iallefall, hvor mye vil du bruke på forsterker? Og hva savner du av lyd? Du må huske på at de elementene du har er elendige. Selv om de har høy watt, så spiller de ikke så godt. Brukt dem før.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel kanskje si litt info da :P glemte nesten det :P

 

men i alle fall, jeg har en Golf MK2 som jeg har en bassworx ferdig kasse på 79liter, som er portet i hver ende, som er tunet til 38Hz i forhold til fabrikk

 

jeg har 2 dynamoer i front pluss et stinger batteri forran, og jeg har lagt opp 53mm2 kabel på ALT!! :P

 

det jeg savner av lyd er egentlig skikkelig dyp bass og litt mere trøkk på de høye frekvens området, og selvklart litt diskant, men det får jeg til og fikse litt etter litt :P

 

har ikke hat noen problemer med mine pioneer'er, syns de spiller egentlig ganske fint for og være SPL subber, og de krever mye strøm har jeg funnet ut, for når jeg måler hvor mye strøm forsterkeren trekker, så trekker den ca 210A like ved sikrings holderen ved batteriet forran

men de spiller kontrollert til meg, men kan være pga jeg hører mest på teckhno å trans for tiden da, men hender at jeg hører på mettal og lign også, og da henger de bra med også, men har framtids planer om og bygge meg anlegg i litt større bil med Digital Design subber da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår