Audi~duden Skrevet Juli 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2013 (endret) Hei! Har da en Audi A3 05 modell, 1.6 FSI, som jeg har hatt endel problemer med. Da den fusket å svev bare på tre sylindre tidligere, og avgasslampa lyste og blinket i et sett, har det blitt byttet alle tennplugger, alle dyser og en coil på sylinderen som var problemet. Dette ble da i orden. Inntil for et par dager siden, hvor plutselig avgasslampa lyser igjen. Denne gangen sviver han på alle fire sylindrene, og fusker ikke direkte. Det eneste jeg merker at den kanskje er litt sløvere en vanlig. Bare litt. Men lampa lyser. Jeg vasket motoren for første gang for en uke siden, og da dekket jeg ikke til noen av sensorene etc. Kan jeg ha drept luftmengde/masse måleren. Eller hva tror dere??? Skal også sies at når jeg startet bilen første gang den dagen, la turtallet på tomgang seg opp mod 1200-1500 og svingte frem å tilbake der før det la seg på ca. 800 hvor det pleier å være. Takk for all hjelp! Endret Juli 28, 2013 av Audi~duden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2013 Begynn med å ta diagnose, det kan gi deg direkte svar på hva som er galt. Er mye billigere enn å skifte deler etter elimineringmetoden. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Juli 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2013 Og slutt og vaske motoren med vann. Selv om den blir penere å se på når du har panseret oppe, så er det ikke verdt risikoen. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2013 Med forsiktighet kan man gjerne vaske motoren, men bør dekke til deler som ikke har godt av vann. Og høytrykkspyler har uansett aldri noe under panseret å gjøre. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg