Gå til innhold

Bremser Golf 2, 1,6 GL 1987

Ranger emnet


eivind93

Anbefalte innlegg

bare husk og kjøp en GOD umbraco pipe :) gjerne ei svartpipe med umbraco.. for umbracoene til caliper kan sitte noe fryktelig.

 

om hettene til umbracoene ikke sitter der, så vask/rens godt inni. slik at verktøyet får godt med feste. om ikke så er det fram med en haug med kjipt verktøy for og få det i orden att

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

rustfritt stål reagerer ikke med støpejern det?

det reagerer mot alu aller mest.

 

Jeg har ALDRI angret på og satt i de aller beste boltene..På bilen jeg bygger nå har jeg nesten alene brukt 10,9 eller 12,9 bolter og stort sett rustfritt.

 

Foruten noen ytterst få bolter som man kun får tak i orginale fra vw...Men disse har jeg skrudd på og dynket i plasti dip eller rustgrunning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustfrie bolter med styrke 12.9 har jeg aldri sett, rustfritt er mye seigere enn svartstål/karbonstål men tåler til gjengjeld mye mindre i strekkfasthet og bruddstyrke. Std rusrfrie bolter merket A4-80 tåler ca like mye som en std 8.8 bolt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har leita legne etter visse bolter:) har måtte bestille en og en bolt til tider direkte fra fabrikk da "tools" her i fjorden ikke hadde bolten jeg ville ha.

 

Nei jeg har bytta ut ALLE bolter på hele bilen med rustfritt der man kan skru i rustfritt.Ellers har jeg oppgradert alle bolter/muttere/skiver på hele bilen jeg bygger nå.

denne skal "aldri" ruste igjen:)

 

Men jeg har også skrudd i rustfrie bolter i bremsesystemet..så dekt i de plasti dip som er relevant til denne tråden for at de skal holde seg fine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

på unbrako og torx står "styrken" normalt på esken ..husk at enkelte bolter kan ha passninger i den rette delen for styring ..feks for bremse kalipere..er ikke alltid bare å bytte i hytt og pine.

ofte kan det være lurt og ha litt fett av en type på bolten før en skrur den inn, vi har brukt mye kobberpasta på bolter på jernbane motorer som sitter i boggiene på lokkene ..disse er konstant ute i vær og vind, da er det bare å skru det ut igjen...riktig nok er dette ofte litt grøve bolter....m20 og større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår