goofygutt Skrevet Juli 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Jeg har en Astra G 99-modell som jeg har hatt noen år, helt siden jeg fikk den har den vært slik at hvis jeg står stille og så starter så vidt å presse inn pedalen så begynner den å få rykkninger, jeg klarer altså ikke å øke farten jevnt. For å stoppe rykningene må jeg enten gasse mer på eller slippe gassen. Dette skjer ikke alltid men ganske ofte, for min del så er jeg blitt så vant til det at med en gang den begynner å rykke så øker jeg bare gassen/slipper clutchen mer så jevner den seg ut, men når jeg låner vekk bilen så er det flere som kommenterer det og mener jeg burde få det sjekket ut. Noen som vet hva det kan være for noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Diagnosetest Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goofygutt Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Diagnosetest Må jeg handle inn diagnoseverktøy? Isåfall hvor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Du kan få sjekket det nesten overalt hvor de skrur bil. Du kan også kjøpe på nettet. Lyser motorlampa di da? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goofygutt Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Du kan få sjekket det nesten overalt hvor de skrur bil. Du kan også kjøpe på nettet. Lyser motorlampa di da? Nei den lyser ikke, er det ingen feil der da? Eller er det ikke alle feil som lyser opp med motor-lampen? Ingen anelse om hva det kan være? Noe med girkassen? Bensin-innsprøytningen? Sløv pedal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Sansynligvis feil på coilen, det er kjent feil på disse. Kan ligge feilkoder der selv om lampa ikke lyser. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goofygutt Skrevet Juli 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2013 Jeg snakket med opel-huggeren i nærheten her, han sa det samme, så jeg skifter coilen til uken og ser om det kommer seg. Kjøpte også et diagnoseverktøy, kostet 140,- inkl. frakt så det er jo nesten gitt vekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jøgga78 Skrevet September 2, 2013 Rapporter Share Skrevet September 2, 2013 Hjalp det å skifte coilen? Har samme bil og mod og problem så er spent på resultatet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikrh Skrevet August 7, 2014 Rapporter Share Skrevet August 7, 2014 Har samme problemet på min! Funket det å skifte coil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg