Gå til innhold

Ett hjul lengre inn enn andre

Ranger emnet


fagerdal94

Anbefalte innlegg

Sjekka innpresset nå, begge felgene er ET45 og samme bredde på... Prøvde og måle skjermene også sånn ca. Og så ikke så gærlig ut.. Har det vært forskjell på skjermene ville jeg vell kansje sett det med øyet...

Begynner og lure på om den har hatt seg en trøkk før ja.. Sulland sa før jeg kjøpte bilen at bakluka var bytta ut, men ikke om det var pga. Rust eller noe.. Bilen var nylakkert for ca. 3 år siden og, så kan jo høre ut som den har hatt seg en trøkk....

 

Skal slenge ut bilder og av begge sidene så dere får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakka med tidligere eier, som hadde bilen før han som jeg kjøpte den av. Han var med i en kjedekollisjon med bilen, og siden han var biloppretter retta han den opp selv. Vart skader venstre bak og høyre front på bilen, men sa at det var ikke skader i ramma eller hjulene eller noe, så han syns også dette var rart. Han hadde ikke lagt merke til dette når han selv hadde bilen med at hjulet var lengre inn en det andre.

 

Kan det være feiljustert camber på denne siden, eller at det er noen foringer som er gåen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg sett på uskadete biler, for min del anser jeg det som normalt slingringsmonn i produksjon, som sjelden merkes før de blir skamsenket med felger som skal sleike hjulbuekanten.

 

Selvfølgelig kan det være skader/skeivheter i understell eller chassis, eller noen feiljusteringer/dårlige foringer, men ikke bli overrasket om alt er som det skal utenom avstanden fra felg til hjulbue.

 

Forøvrig har jeg av og til sett bremseskiver som har ett tjukkere "nav" som funker som spacer, men så mye er nok ikke vanlig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

1-2 cm normalt slingringsmonn i produksjon???? Mulig det er greit med såpass når man f.eks. graver grøfter eller bygger låver, med ved produksjon av biler må det jo være langt utenfor alle grenser. På fly opererer man med hundredels tommer i maskinering av deler, og jeg tviler på at nøyaktigheten er noe mindre på produksjon av biler (i så fall hadde det nok vært vanskelig å for eksempel lukke dører).

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 cm er ekstremt, men 0,5-1 har eg sett på fleire biler, får man en kombo med noen millimeter på festene til traversen, på toppfestet til støtdemper, på innfestingen i chassiet til traversen, og kanskje litt i monteringa av skjerm også, så blir det fort cm av det, noen biler er det kanskje hele serier som har feil, andre er det kanskje en innimellom. Blir ikkje merket eller sett på som ett problem før noen skal senke det og har svære felger på.

 

Ja det er ikkje ønskelig at det blir slik, men er fort at utstyret som blir brukt ved bygging av bilen og deler blir slitt(jigger eks.), og det blir jo ikkje skiftet før det blir oppdaget, eller man anser det for å være for mye slingringsmonn.

 

Er jo forskjell på døråpinger som justeres manuelt ved montering, og større deler som blir maskinsveiset.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår