Gå til innhold

Startproblemer passat95mod 66hk

Ranger emnet


elos44

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke lenger start på passaten etter at den over lengere tid enkelte ganger kuttet ca 2 sekunder etter tenning. Ingen fusking, kuttet kontant ved ca 2000. I ettertid tenker jeg at den har gitt en ujevn lyd under tomgang, men aldri fusket etter at jeg byttet coil (brukt coil) for 2 år siden. Ved tenning hører jeg en lyd bak som jeg regner med er drivstoffpumpen. Kan det likevel være noe galt med rele til drivstoffpumpen? At det fusker og jeg må ha et nytt?

Har byttet luftfilter nå (var veldig skittent) og lurer på neste steg.

Kan luftmengdemåleren være synderen?

Har også lest noe om tenningslås-kontaktproblemer under oppstart..?

Jeg frykter høy regning ved feilsøking på verksted, samtidig som jeg nødig vil kjøpe for mange deler på biltema ol. som ikke gir resultat.. Jeg har ikke erfaring med slike problemer og håper noen kan hjelpe med råd og tips!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren starter normalt, men stopper etter nøyaktig 2 sekunder tyder det på startsperre problem

Dette kan være periodisk slik at det ikke slår til hver gang.

 

Om det er andre problemer med sperre på turtall eller ujevn gange så har det nok andre årsaker.

 

Startsperren har en spole rundt tenningslåsen som kommuniserer med chippen i nøklen.

Denne spolen kan feile, eller det kan være dårlig kontakt på spolen (om den ikke er helstøpt), eller kontakten inn på startsperre boksen.

Denne boksen sitter bak instrumentet et sted.

 

Ny startsperre spole koster ca 6-700 kr.

 

 

PS. Regner med at motoren er 90 hester (= 66 Kw),

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for godt råd! Leter etter startsperre spole, men har ikke funnet noen til passaten enda. Vet du hvor jeg kan få tak i denne? Det er kanskje dumt å kjøpe denne hos huggeren. Det er selfølgelig 90 hester, jeg er lite belest når det kommer til bil. Men jeg lærer mye ved å surfe på trådene her på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delenummer på delen er 1H0953254E. Det er flere brukte på eBay. Hvis du vil ha en ny så kan du sjekke med Møller. Jeg kan selge en for 600kr men da får du den om ca 3 uker...

 

Ny startsperre spole koster ca 6-700 kr.

Ny og OEM i Norge? Det kan ikke stemme...

Endret av Jägermeister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, takk for info!

Jeg har funnet denne etter at jeg limte inn delenummeret - VW Polo 6N Lesespule 1H0953254E 1H0953254C Golf 3 T4 Caddy 1H0953254 Passat 35i | eBay

 

Det er oppgitt at den passer til flere typer VW, også passat 35i.

Vil denne passe i min bil?

Det er vel en risiko for at denne også er slitt, men denne kan jeg få relativt raskt.

 

Ste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å skifte.

Ta av deksler på rattstammen for å komme til tennningslåsen og ta av spolen. Er bare klemt innpå.

Følg ledningen til startsperre-boksen. Sitter rolig bak instrumentet. så det er enklest om du tar ut det så er det lettere å komme til.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg bestilte delen hos Møller idag.

Før jeg startet med å plukke vekk plasten under rattet idag prøvde jeg å starte bilen, uten hell. Deretter koblet jeg av batteriet, og måtte prøve å koble det på igjen for så å starte - og den startet!! Først litt hosting, trolig pga. alle mislykkede startforsøk. Jeg tok en prøvetur, og ingen rar oppførsel. Litt skrekkblandet fryd, fordi jeg ikke har funnet feilen...

Burde vell uansett skifte startsperre spolen for så å se hva som skjer. Når jeg kan koble av/på batteriet tyder det vell på at det er noe som hengt seg opp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår