Gå til innhold

Bilen lekker masse olje!

Ranger emnet


coolface

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en polo 6n, har hatt den i rundt en måned nå. Den har begynt å lekke motorolje nå. Før lakk den kanskje et par dråper i døgnet, men nå må jeg fylle olje nesten hver dag. Det ser ut som om de kommer fra bunnpanna. Er det noen som vet om dette er enkel fiks? Eller om dette er en vanlig feil? Potta har også knekt av rett før lyddemperen etter et møte med en stein på en grusvei :p føler den bruker myyeee mer bensin nå, er det slik? Har kjørt 500km på full tank nå og den er på reserve nå.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt kan det ha en sammenheng, men den eneste som kan finne ut hva som er skjedd, det er du. Kom deg under bilen og sjekk bremserør og bremseslanger for brudd eller sprekker. Trå gjerne på bremsepedalen og se om/hvor det drypper.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bensinforbruket ditt så kan dette meget gjerne skyldes defekt eksos, eller som opelkaren skriver, at turbulens/skader gjør at det kommer ren luft til lambda og motor får mer bensin.

 

Før det kan antydes om oljelekkasjen er enkel/billig å fikse så må du først finne ut hvor det lekker. Alle lekkasje oppe på motoren har en tendens til å finne veien ned til bunnpanna ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, jeg forstår hva du mener ;) Jeg har tilgang til løftebukk i morgen (været tillater ikke mekking ute nå).

Jeg tenkte bare at det kanskje kunne være noe som var vanlig på disse bilene, at de hadde en svakhet eller et eller annet (utenom de mange svakhetene som allerede finnes :p).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår