HemiCuda Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 jau då... nå må jeg holde girspaken fast i 2 og 4 for at den ikke skal hoppe i fri... og sperra på reversen er borte... idiot som jeg er... var ute og kjørte.. satte seg fast i 3 gir... jeg reiv den ut av 3 (clutchen inne selfølgelig) så ble den slik... små irriterende og kjøre med nå... har en b200k maskin i... med 4 trinns manuell kasse... trenger jeg ny mellomaksling for å stappe i en 5 trinn manuell? og.. lurte på hva som egentlig er en holdbar girkasse til 240 litt over 3000rpm på 4de gir i 80km/t.. litt gale synest jeg.. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Kjøp deg M46 kassa - den har overdrive. Taper riktig nok ca 10 hk, men det er en deilig "cruise" kasse. M47 funker oxo men den tåler mye mindre (tror oxo at du da må bytte no greier på clutchen) M90 er det beste - det er en tilsalgs på 240-forumet Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZnAkE Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 M46 kassen, bruker den samme mellomaksling som M45 kassen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Originally posted by ZnAkE M46 kassen, bruker den samme mellomaksling som M45 kassen?? Nei. M46 har en kortere mellomaksling enn M45. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZnAkE Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Mer i retning av mellomaksling på en M47 da, eller er det forskjellig lengde på alle 3 ?. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Originally posted by HemiCuda litt over 3000rpm på 4de gir i 80km/t.. litt gale synest jeg.. Endelig en til som har samme problem som meg.. Skjønner egentlig ikke at folk for 240`n sin til å gjøre mer enn 130.. Motoren min skriker når jeg passerer 110 da har jeg kanskje 4-5000 rpm Sånn er det på både 242`n og 245`n... Men over til det du spurte om, det er så vidt jeg veit bare 2 forskjellige lengder på mellomakselen, en til m45/m46 og en til m47 Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Er forskjellig lengde på alle 3 kassene,M-45 er kortest,så er det M-47 og M-46 er den lengste av dem. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Har en M45 kasse i min, klarer 170 på 5000rpm Du skal klare å kjøre i 200 med M45 kassa, men da på maks turtall (selv spant jeg i 200 på nåla på glattisen i vinter, så det er mulig å kjøre så fort) Det er forskjellig lengde på mellomakselen ja. M45 er den lengste M46 er korter, vet ikke om M46 og M47 er like lange, men når du skal kjøpe kasse er det lurt å få med mellomakselen. Ikke sett på M47 - når du først er igang er det best å velge M46. Husk at du ikke trenger hele akselen. Mellomakselen på 240 er skjøtet på midten. Trenger kun den forrerste delen. Mellomaksel til alle kassene passer om hverandre i skjøten Hvis du konverterer fra M45/M46 til M47 og omvendt tror jeg at du må bytte no greier i clutch`en. Er ikke sikker -du får sjekke det opp. M46 har overdrive, noe som gjør at du slipper å ligge på 4000rpm i 120\130km\h Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 ganske sikker på at clutchen er anderledes ja Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Originally posted by Euro-1 Er forskjellig lengde på alle 3 kassene,M-45 er kortest,så er det M-47 og M-46 er den lengste av dem. RART... har en M47 aksling liggende bak huset og den er korter en M45 akslingen som også ligger der :rolleyes: M47 og M46 er ca. 15-20 cm lengre en M45 dermed må disse ha korter aksling :) ganske sikker på at clutchen er anderledes ja Ikke sikkert... er modellen på motor/girkasse som bestemer det.. jeg mått bytte clutch siden den var til en 79 mod. og M47 kassa ver fra 84 med andre ord "var ikke liker mange tenner på ingåen aksling på kassene M45 og M47 Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZnAkE Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Hva m[ jeg bytte i clutchen p[ min B230F hvis den skal konverteres fra M47 til M45 ? Har gjort det, men den "slurer" noe jævlig når jeg er litt bortpå gassen. spesielt i 3. og 4. gir. tåler ikke motstand i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by Breisladdern Endelig en til som har samme problem som meg.. Skjønner egentlig ikke at folk for 240`n sin til å gjøre mer enn 130.. Motoren min skriker når jeg passerer 110 da har jeg kanskje 4-5000 rpm Sånn er det på både 242`n og 245`n... Men over til det du spurte om, det er så vidt jeg veit bare 2 forskjellige lengder på mellomakselen, en til m45/m46 og en til m47 Hadde 195 km/t med min '84 240GL, og da var den fremdeles villig til å trekke mer... :D Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 m45 har den lengste, deretter m47 og m46 med kortest. Alle clutcher og svinghjul passer, med unntak av m90. Har forøvrig selv hatt 259km/t med m45:D Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Engelbert Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 Har en M45 kasse i min, klarer 170 på 5000rpm Du skal klare å kjøre i 200 med M45 kassa, men da på maks turtall (selv spant jeg i 200 på nåla på glattisen i vinter, så det er mulig å kjøre så fort) Det er forskjellig lengde på mellomakselen ja. M45 er den lengste M46 er korter, vet ikke om M46 og M47 er like lange, men når du skal kjøpe kasse er det lurt å få med mellomakselen. Ikke sett på M47 - når du først er igang er det best å velge M46. Husk at du ikke trenger hele akselen. Mellomakselen på 240 er skjøtet på midten. Trenger kun den forrerste delen. Mellomaksel til alle kassene passer om hverandre i skjøten Hvis du konverterer fra M45/M46 til M47 og omvendt tror jeg at du må bytte no greier i clutch`en. Er ikke sikker -du får sjekke det opp. M46 har overdrive, noe som gjør at du slipper å ligge på 4000rpm i 120\130km\h Ved overgang fra m45 til m90, er det mulig å benytte mellomakselen fra m45? Hvor mye lengre er egentlig mellomakselen tilhørende m45 i forhold til mellomakselen tilhørende m47? Jeg har sett at mellomakslingen fra m47 har blitt brukt sammen med adapter ved ombygging til m90-kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 Motoren min skriker når jeg passerer 110 da har jeg kanskje 4-5000 rpm Har du ikke funnet fjerdegiret enda? :D Tror jeg har nesten 6000rpm i andregiret når jeg runder 100km/t. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.