Gå til innhold

Går i nødmodus


pitbullstance

Anbefalte innlegg

Hallo :) far min har en mb e220 cdi 01 mod.. som går i nødmodus hele tia :/ er akkuratt bytte gir olje filter og olje i kassa :) da blei den bedre helt til han skulle på jobb i dag tidlig.. da gikk den i nød å har ikke kommet ut igjen.. Før kunne han bare stoppe og starte bilen så var den grei igjen, men det funker altså ikke lenger. er det noen som har noen ide hva som kan være galt?:) takk på forhånd

Audi A6 2.5TDI (C4)

Mercedes E220CDI (W211)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tatt diagnose det er det beste,da får du nok ein peikepinn på hva som er galt.

Er dyrt og bytte på deler som er i orden,iallefall på mercedes :-).

Det selges jo billige diagnoseapparat men er veldig usikker på hvordan type det er på mecedes,men det er sikkert noen her inne som har peiling på dette.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) far min har en mb e220 cdi 01 mod.. som går i nødmodus hele tia :/ er akkuratt bytte gir olje filter og olje i kassa :) da blei den bedre helt til han skulle på jobb i dag tidlig.. da gikk den i nød å har ikke kommet ut igjen.. Før kunne han bare stoppe og starte bilen så var den grei igjen, men det funker altså ikke lenger. er det noen som har noen ide hva som kan være galt?:) takk på forhånd

 

Jeg har mb220cdi 2000model med akkurat samme problem ,har skiftet sensorer og vart på diagnose flere ganger,og det viser at turbinetrykk blir for høy og at derfor går den i nødmodus.Siftet etterpå sensor som regulerer trykk på turbin,men det hjalp ikke,og problemet er ikke løst.Er det noen som vet hva kan det vare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg slor av motoren og starter igjen så går det bra noen km også går den igjen i nødmodus,same problem som hos denne karen som skulle på jobb.Hva Kan det være?

 

Min 07 Mercedes gikk i nødmodus og kom ut med feil på railtrykksensor. Bilen gikk i nødmodus ved pådrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mb220cdi 2000model med akkurat samme problem ,har skiftet sensorer og vart på diagnose flere ganger,og det viser at turbinetrykk blir for høy og at derfor går den i nødmodus.Siftet etterpå sensor som regulerer trykk på turbin,men det hjalp ikke,og problemet er ikke løst.Er det noen som vet hva kan det vare?

 

Enten er det en faktisk overlading eller så tror ECU det er en overladning pga sensorfeil.

Jeg vet ikke om det er VTG på din MB, men siden den er fra 2000 tror jeg ikke det, isåfall er sensorfeil den største sansynligheten.

 

Er bilen chippet/tunet?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fatters fikk fiksa sin idag på bertel & steen :) visste seg at det var en ørliten lekkasje i en vakum slange til turbon så det blei ladefeil der og en gåen kontakt i innsuge :) mitt beste råd er å dra til bertel & steen og få de te å ta diagnose :) var gjort på under 2 timer :) pris på det fatters fikk fiksa var rundt 1800 kr :) så ikke alt for dyrt :)

Audi A6 2.5TDI (C4)

Mercedes E220CDI (W211)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er railtrykksensor,og hvur liger den?VTG er?

 

Railtrykksensor er en sensor som sitter på fuelrail'en, med mindre det er commonrail på din, har ikke du denne sensoren.

VTG = Variabel Turbo Geometri, tviler også sterkt på at du har dette.

 

Hvis bilen går i nødmodus å feilkoder leses ut riktig, skal det komme opp en feilkode.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår