Gå til innhold

A/C gass gamle typen påfyll?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Er det noen her som veit om det går ann å få fylt på R12 gass på bilen?

Tror det har blidt lite gass på bilen den kjøler ikke så godt som den gjorde i fjord.

Er en Chevrolet Suburban 1989 det er snakk om. Går vel litt over 1kg på systemet.

 

Takk for alle svar.

 

Lurer på det samme... Helst i Trondheims området. Alternativt om noen vet om gjør det selv kit det er mulig å få tak i her til lands...

 

-Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kjøpte nettopp ett konverteringssett fra Steinar Stolen (send mail til dem, så sender de settet i oppkrav) for 1000,- følger med 1Kg med R134. Alt du må gjøre er å slippe ut resten av R12-gassen. Det er veldig lett, bare å trykke ett skruhjern inn i nippelen på lavtrykkssiden. Pass på å ikke få vesken på deg selv eller lakk osv. den er sinnsyk, jeg sølte litt på bakken og det sydet og boblet i 10 minutter :-)

Jeg trenger mer gass pga en lekkasje, så nå skal jeg kjøpe 12 bokser på ebay. Koster 5-600 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konvertering består stortsett i å tappe av R12, reinse systemet(skal ikkje blandes), skifte O-ringer i hele systemet(R134a er mye mere flyktig enn R12), og fylle R134a i(mulig ventilene skal byttes også).

 

At systemet går tomt med R134a påkk ett system med gamle R12-ringer, er helt normalt.

Forresten skal det brukes forskjellig olje på R12 og R134a, man får en olje som kan brukes på begge så man ikkje trenger å nitrogenrense hele systemet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du må gjøre er å slippe ut resten av R12-gassen. Det er veldig lett, bare å trykke ett skruhjern inn i nippelen på lavtrykkssiden.

Freon er vannvittig ødeleggende for ozonlaget, men du slipper det altså rett ut i naturen? Tør jeg spørre om du ikke vet bedre, eller driter du simpelthen i dine omgivelser?

 

Den riktige måten å gjøre det på er selvfølgelig å gå til profesjonelle som tapper av KFK-gassen og behandler den på en miljøriktig måte.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår