Gå til innhold

Nummer på topp

Ranger emnet


Golf II

Anbefalte innlegg

Quattro: er det stor forsjell på forsjellige 90hk monopoint motorer? jeg målte nesten 15bar på sylinderne i min gamle, det var da motorkode ABS

 

Nei, er ikke stor forskjell, men RP-motoren til trådstarter har 9:1 i komp mens din ABS har 10:1 i komp, derav vil du måle høyere kompresjon. Som jeg skrev burde han måle minst 12 bar på RP. Ellers så er RP er gammel Monojetronic fra Golf 2 mens ABS er nyere Monomotronic fra Golf 2/3 mm.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik, da har jeg fått en liten video snutt opp på nett :)

 

 

noen som har en ide på hva som kan være feil?

 

Hva er tenningen innstilt på (tidspunktet)? Har lambda blitt byttet i løpet av de siste årene? Og som jeg sa, sjekk tempgiver til ECU. Står kam på merket, altså timet riktig?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føleren måler du, skal være ca 250 ohm ved 90 grader og ca 2500 ohm ved 20 grader.

Tenningslampe må du kjøpe, ellers har du ingen som helst peiling på hvilken fortenning du har på motoren. Koster kun få kroner.

Bytt lambda først som sist.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe på Biltema, men må da også skifte den hvert eneste år da levetiden på Biltema sine er forferdelig lav.

Har du en eller tre ledninger til lambda? Tipper det er tre ledere og da delenummer 053906265. Koster 7-800 på ebay for Bosch, 1300 på skruvat for Magneti Marelli. Har ikke sjekket Mekonomen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg justert teninngen :) og bilen ble mye bedre, jeg gikk etter det hakket i reimhjulet på frammsiden :) og der var det ca 2 cm feil,

 

neste prosjekt er og få den til og gå ca reint, har en mistanke på at kammen er 1 tann feil, men er ikke sikker, får se på det i morgen :) har vært en lang dag i dag :)

 

ellers så får jeg anskaffe en lamda, blir vel biltema til jeg får råd til en som varer litt lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakket foran på reimskiva er for ØD, du kan ikke bruke dette til innstilling av tenning så sant du ikke har tenningslampe med gradejustering. Men det som er sikkert, det er at tenningen din var ruskende gal ;)

 

Når det kommer til kam og register så ta en kikk på http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html#post2540237

 

Der er bilder mm av merkene som skal stemme overens.

 

regreim8vmerker.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår