DagYAnderssen Skrevet April 6, 2013 Rapporter Share Skrevet April 6, 2013 jeg har hatt problem i lengre tid nå med A6'en. ved gasspådrag ved lavt turtall og frem til turboen har nådd "peaken" sin så rister det moderat til voldsomt i fremre del av bilen. jeg må geleide bilen pent gjennom hvert gir for å forhindre ristingen. jeg har på forhånd sjekket og utelukket dekk og felg, og forstillingen generelt gikk gjennom EU med glans i januar 2013. jeg nevnte problemet til verkstedet, og alt de sa var at det mest sannsynlig var en girkasse foring som de byttet ut med en ny en, og at de andre motor foringene og festene var i orden. når den sjekklisten er gjennomgått så begynner jeg å gå litt tom for idèer, og håper det er noen her inne som kan komme med gode forslag som kan løse det voldsomt irriterende problemet! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet April 7, 2013 Rapporter Share Skrevet April 7, 2013 Dobbelmasse svinghjulet er nok kaputt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagYAnderssen Skrevet April 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2013 dobbelmasse ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 7, 2013 Rapporter Share Skrevet April 7, 2013 Ikke bry deg om dobbelmasse, men det er som nevnt mest sannsynlig svinghjulet. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagYAnderssen Skrevet April 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2013 finnes det noen måte jeg kan sjekke/ konkludere med at det er det som er feilen før bilen evnt havner på verkstedet?jeg jobber 13 timers dager, så om det finnes et triks eller måte å finne det ut med sikkerhet uten å måtte å rive ned girkassa for å sjekke så hadde det vært satt stor pris på!! :) :) er det ubalanse i svinghjulet som mest sannsynlig er problemet da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagYAnderssen Skrevet April 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 Jeg snakket med Møller i dag, og de sa at det ikke kunne være svinghjulet da jeg ikke har det dobbelmasse svinghjulet som ble nevnt tidligere her.. Frustrert! :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet April 10, 2013 Rapporter Share Skrevet April 10, 2013 Sjekk grundig over alt av drivknuter, eg fikk en merkelig massiv ringsting i T4 transporteren min her om dagen og eneste feil eg fant var en revet indre drivaksel mansjett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet April 10, 2013 Rapporter Share Skrevet April 10, 2013 Jeg hadde periodevis risting i en tidligere bil fordi den ene sentreringsringen manglet. Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagYAnderssen Skrevet April 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2013 Jeg hadde periodevis risting i en tidligere bil fordi den ene sentreringsringen manglet. Jeg har originale audi felger, så det finnes ikke sentrerings ringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet April 11, 2013 Rapporter Share Skrevet April 11, 2013 Som nevnt, kan bli kraftig vibrasjon om det er kast i drivaksen(e). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SrK_ Skrevet Februar 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2014 kan være att du mangler senterringer Siter Trenger du senterringer ? Sjekk ut www.senterringkongen.no - Best på pris. - Rask levering. - Stort utvalg. - Skaffer spessielle mål på bestilling facebook/senterringkongen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2014 kan være att du mangler senterringer Skriver i innlegg #9 at han har originale felger - uten senterringer Har sikkert 57.1mm senterhull i felgen, Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg