Gå til innhold

Kona har fylt bensin på dieselbilen

Ranger emnet


MrTiger

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en touran 2tdi fra 2009 og nå har kona fylt bensin for 200kr på den.

Hun kjørte fra bensinstasjonen og rett hjem(ca 800m). Når hun kom inn på gårsplassen stoppet bilen. Jeg tok en titt på kvitteringen og der sto det 95okt:(

Hva gjør jeg nå, er det noen jeg kan gjøre selv.

 

Håper noen kan hjelpe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk.

Tømt tanken og byttet diesel filter, til slutt fylte jeg tanken opp igjen med diesel. Startet opp motoren og alt ser fremdeles veldig bra ut. lot den stå en stund på tomgang og kjørte meg en tur etterpå, alt virker som normalt. Håper jeg slapp med skrekken.

 

Det å sette sammmen alle plastdelene igjen, er lettere sagt enn gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du har erfaring med det lokket selv JChE, men jeg har sett noen tilfeller der det renner endel diesel ut mellom røret og lokket under fylling.. Kanskje dårlig montering på eiers/brukers side :) Teorien bak det er genial.

 

Hva gjør jeg nå, er det noen jeg kan gjøre selv.

 

Skifte kone? :)

 

Kult at du fikk ordna det såpass enkelt. Ser feilfyllinger ukentlig, det påløper fort oppmot en 5000 inkl tauing, da enten i jobb eller egenandeler. Godt å se at noen gjør ting selv..!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, trur ikke alt er bra alikevel:(

Kan se ut som turboen er defekt. Er ikke noe særlig med drag i bilen samt at jeg slet med å komme opp 100km/t når jeg skulle ut på E6.

Er det noe jeg kan gjøre med turboen?

Hvor mye koster en ny turbo og er det vanlig at denne ryker ved det tilfellet jeg har hatt med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår