Gå til innhold

Enda en "Golf 3 fusker"-tråd

Ranger emnet


Joakim Berntsen

Anbefalte innlegg

God kveld.

 

Plutselig en morgen bestemte gamlebilen seg for å fuske inhumant jævlig og jeg aner ikke hva som er galt.

Er det noen som har en sjekkliste på ting som kan være galt? Leser om både lambdasonder, luftmengdemålere, fordelerlokk, plugger, tennhetter, luftfilter, bensinbumper, vaakumlekkasjer, osv osv osv.

 

Basert på følgende informasjon, hva kan være galt?

 

1,6 74kw AFT med automatgir

 

Den starter som et skudd.

Tomgangen ligger jevnt på 800 omdreininger som den alltid har gjort.

Den klarer bare såvidt å skyve doningen fremover mellom 800 og 2500 omdreininger.

Den skyter fart som om jeg hadde montert lystgass etter at jeg passerer 2500 o/m og er kvikk og rask helt opp til sperra.

 

Det føles rett og slett ut som den får for mye bensin!

Den bruker litt over en liter på mila men jeg har skyldt på årstiden og klimaet til nå da den ikke brukte like mye i sommerhalvåret.

Hadde samme problem med en scooter en gang og da bytta jeg bare luftfilter så gikk den som bare rakkern så jeg prøvde å bytte dette på bilen og det hjalp bittelitt men den er fortsatt ikke like fast i fisken som før.

 

Noen som vet hva dette kan være?

 

Mvh. Jokke

JB


Volkswagen Golf '97


Volkswagen Golf '13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en spruteflaske med rent vann og sprøyt på coil, fordeler og pluggledninger mens bilen går på tomgang. Begynner bilen å fuske mer når du treffer noen av komponentene, har du funnet en sprekk/svakhet hvor fukt kommer inn. Coilen er svak på disse.

 

Andre feilkilder er LMM og tempsensoren til motorstyringa(ikke den samme som til instrumentet).

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår