Gå til innhold

Ford Scorpio 2,4i GL


Bilteknikeren.com

Anbefalte innlegg

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

ikke noe proble, må få lov til å spørre :)

 

Denne da: En Mazda 121 som skriker fra dynamoreimen, og på merkeverkstedet i Bergen byttet de reim, dynamo og vannpumpa og til og med registerreim og strammer..

 

Men den fortsatte å jamre og skrike.. Jeg tok over problemet, og fant feilen ved å titte ned i motorrommet..

 

Hva tror dere problemet var?

 

 

Hadde Mazda i Bergen glemt Mons nedi motorrommet IGJEN???? faen ass.. et under at katta til verkstedsjefen der lever...

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

ikke noe proble, må få lov til å spørre :)

 

Denne da: En Mazda 121 som skriker fra dynamoreimen, og på merkeverkstedet i Bergen byttet de reim, dynamo og vannpumpa og til og med registerreim og strammer..

 

Men den fortsatte å jamre og skrike.. Jeg tok over problemet, og fant feilen ved å titte ned i motorrommet..

 

Hva tror dere problemet var?

 

 

Hvor mye tok du for å fikse problemet?

Siden du påstår du har en inntekt på ca 3 mill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GalnemaX

 

Lurespørsmål? Du vil at noen skal svare slik du kan fikse problemet? :)

 

:D :D :D

 

 

Hvis du er slik et geni bilteknikeren, er det jo litt rart at du har fått sparken fra omtrent alle verkstedene i Bergen.Hos oss tok det bare to uker før du fikk fyken.På den korte tiden hadde du vel allerede klart å terge på deg omtrent alle som jobbet der.Jeg har aldri verken før eller siden sett sjefen så forbannet som han var på deg.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by V8power

 

:D :D :D

 

 

Hvis du er slik et geni bilteknikeren, er det jo litt rart at du har fått sparken fra omtrent alle verkstedene i Bergen.Hos oss tok det bare to uker før du fikk fyken.På den korte tiden hadde du vel allerede klart å terge på deg omtrent alle som jobbet der.Jeg har aldri verken før eller siden sett sjefen så forbannet som han var på deg.

 

jeg fikk sparken???? hva prater du om?? skal love deg at han ville sparken hele bunten der før meg!! han var sinnsykt fornøyd og lovet det ene etter det andre.. sukk Og 2 uker på Bergheim fikk meg nok irritert at jeg sa opp selv!! Det verkstedet var noe av det verste jeg noen sinne har opplevd.. Og at det var ingen der som forsto et pøkk av det de drev med.. Etter at jeg leverte oppsigelsen, med14 dager oppsigelsestid så klikket det for sjefen ja ;) hoho jeg var så irritert på han at jeg brukte 5 timer på å skifte til vinterdekk på en bil :D :D :D

 

Ingen her som klarer å løse problemet???

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

Trenger egentlig litt hjelp her (kanskje)..

 

har sett litt på og forsøkt å finne ut hvorfor dette skjer..

 

Når jeg slipper gassen, så går turtallet ned til ca 400rpm, for så å høynes til omtrent 1400rpm og deretter flater den ut og går på tomgang.. dette er iriterende ved køkjøring, for straks jeg rører gassen, så er det påan igjen med den jagingen :S

 

noen som har vært bort i lignende og greid å fikse det???

 

TPS`en din er feil innstilt.

Eller så kan det være mye sot i innsuget, der spjeldet er. Vanlig feil på ford. Renses med forgasserrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

jeg fikk sparken???? hva prater du om?? skal love deg at han ville sparken hele bunten der før meg!! han var sinnsykt fornøyd og lovet det ene etter det andre.. sukk Og 2 uker på Bergheim fikk meg nok irritert at jeg sa opp selv!! Det verkstedet var noe av det verste jeg noen sinne har opplevd.. Og at det var ingen der som forsto et pøkk av det de drev med.. Etter at jeg leverte oppsigelsen, med14 dager oppsigelsestid så klikket det for sjefen ja ;) hoho jeg var så irritert på han at jeg brukte 5 timer på å skifte til vinterdekk på en bil :D :D :D

 

Ingen her som klarer å løse problemet???

 

Jeg føler meg egentlig alt for god til å diskutere en sak som dette i et åpent forum, men jeg blir så sinnsykt provosert av dine påstander at jeg ikke klarer å la være.Du kom ikke tidsnok på jobb en eneste dag de to ukene, snittet var vel 1-2 timer forsent hver dag.At du brukte fem timer og fremdeles ikke var ferdig med dekkene var bare prikken over I'en som fikk deg sparket.Hvis du virkelig tror du sa deg opp selv er det noe alvorlig i veien med hodet ditt.Mens du jobbet der gikk jeg å lurte på om du var et misforstått geni som virkelig var verdensmester i alt, eller en selvgod, innbilsk dust.Du jobbet der ikke lenge nok til at jeg fikk bekreftet det ene eller det andre, men etter å ha lest flere av innleggene dine her og på din egen side var det ikke så vanskelig å bestemme seg.Jeg sier meg ferdig med denne saken og kommer ikke til å svare på flere innlegg fra deg.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by V8power

 

.Jeg sier meg ferdig med denne saken og kommer ikke til å svare på flere innlegg fra deg.

 

tulling, det er vel jeg som svarer på dine tåpelige påstander!! Er jo bare å ringe kundemotakeren på Hope Auto om jeg fikk sparken (var han jeg leverte oppsigelsen til), han var verksmester på Bergheim da jeg herjet der ;) han fikk vist også nok av dere!! forbanna tulling!! hvem av dem er du egentlig??? bare lurer (er sikker på at du ikke tør stå frem)..

 

PS: jeg løste vist en problembil som dere hadde forsøkt å fikse i månedsvis, jeg brukte en 1/2 time...

 

lite smart av deg dette... hils dem på Berheim!! hørte sjefen din tapte i retten, og måtte punge ut flere hundre tusner til en svææææææært missfornøyd kunde.. Og en ting til, driver med en bil som dere har driti dere så jæææævlig ut på... nevner ikke noe om den, for kundens skyld!!

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som TPS sensor feil (har en slik feil på en av mine egene biler selv) og eller en gåen tomgangs-regulator (falsk luft i tomgangsregulator ktretsen og eller gåen eketronikk i tomgnags regulatoren.)

 

Kan og være en kombinasion av disse to problemene, er litt vankelig å si på den måten jeg får presantert problematikken på.

 

 

Lykke til!

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Geir A

 

Nei ingen.

Fortell oss da

 

okay :) siden ingen greide å løse dette, så kan jeg jo like godt si det .

 

Når jeg fikk forklart problemet og hva som var gjort, da var det bare å åpne panseret og se på Batteriet. Der satt det en utslitt 70 Ah batteri, i stedet for en orginal 45 Ah :)

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...
okay :) siden ingen greide å løse dette, så kan jeg jo like godt si det .

 

Når jeg fikk forklart problemet og hva som var gjort, da var det bare å åpne panseret og se på Batteriet. Der satt det en utslitt 70 Ah batteri, i stedet for en orginal 45 Ah :)

45Ah originalt i Scorpio..... Ja ha, men hva har det med problemet ditt å gjøre...

 

Mange her har vært inne på løsningen (tror jeg) men du vet vel best

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår