Gå til innhold

Ford Scorpio 2,4i GL


Bilteknikeren.com

Anbefalte innlegg

Trenger egentlig litt hjelp her (kanskje)..

 

har sett litt på og forsøkt å finne ut hvorfor dette skjer..

 

Når jeg slipper gassen, så går turtallet ned til ca 400rpm, for så å høynes til omtrent 1400rpm og deretter flater den ut og går på tomgang.. dette er iriterende ved køkjøring, for straks jeg rører gassen, så er det påan igjen med den jagingen :S

 

noen som har vært bort i lignende og greid å fikse det???

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dere er vel klar over at denne bilen har 2 luftmengde målere? tenkte litt på synkronisering..

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :rolleyes: Hvis du vrir igangsetterstopperen, som desverre ofte løsner fast, 30´mot klokka, vil de to luftmengdemålerene synkroniseres opp mot et optimalt forhold. Forresten har du ohmet kammen for å se om den er tettsteget, slik at den står i stil med forbrennings kammeret i coilen? Dette kan også justeres, spør gjerne!

Føl deg beæret, teknikk-orakelet kabelsatan har tatt seg bryet med å svare på ditt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kabelsatan

:D :rolleyes: Hvis du vrir igangsetterstopperen, som desverre ofte løsner fast, 30´mot klokka, vil de to luftmengdemålerene synkroniseres opp mot et optimalt forhold. Forresten har du ohmet kammen for å se om den er tettsteget, slik at den står i stil med forbrennings kammeret i coilen? Dette kan også justeres, spør gjerne!

 

joda, har sett på det du nevner.. fant ikke noe galt med det :) Byttet foresten ut kammen med en Børste, hjalp litt..

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på dine tidligere innlegg og ikke minst signaturen din synes jeg det er rart at du spør om noe slikt....

 

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!!

 

Hva slags garanti gir du dersom feilen ikke rettes i "turbohastighet" og hva er egentlig hastigheten til en turbo???

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by V8power

Hvordan gikk det med den Jeepen med startsperre som du garantert skulle fikse på en time??

 

fikk noen mailer fra ha, men så hørte jeg aldri noe mere.. Er vel litt uvanlig for dere at noen (meg) tør stå fram som et BilGeni :) Skjønner ikke poenget i å være -SkapGeni- ...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

fikk noen mailer fra ha, men så hørte jeg aldri noe mere.. Er vel litt uvanlig for dere at noen (meg) tør stå fram som et BilGeni :) Skjønner ikke poenget i å være -SkapGeni- ...

 

Ehm.. hva? Når du er bilgeni burde du da klare å fixe det sjøl.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andeeh

 

Ehm.. hva? Når du er bilgeni burde du da klare å fixe det sjøl.. :rolleyes:

 

ikke noe proble, må få lov til å spørre :)

 

Denne da: En Mazda 121 som skriker fra dynamoreimen, og på merkeverkstedet i Bergen byttet de reim, dynamo og vannpumpa og til og med registerreim og strammer..

 

Men den fortsatte å jamre og skrike.. Jeg tok over problemet, og fant feilen ved å titte ned i motorrommet..

 

Hva tror dere problemet var?

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

ikke noe proble, må få lov til å spørre :)

 

Denne da: En Mazda 121 som skriker fra dynamoreimen, og på merkeverkstedet i Bergen byttet de reim, dynamo og vannpumpa og til og med registerreim og strammer..

 

Men den fortsatte å jamre og skrike.. Jeg tok over problemet, og fant feilen ved å titte ned i motorrommet..

 

Hva tror dere problemet var?

 

Lurespørsmål? Du vil at noen skal svare slik du kan fikse problemet? :)

Ålgård Gatebilklubb

 

1970 VW Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår