Gå til innhold

Kjølevannslekkasje, hvordan finne?

Ranger emnet


KjøreHarry

Anbefalte innlegg

Jeg har i den senere tiden vært plaget av at det har kommet damp fra motorrommet når jeg har hatt bilen på tomgang og nå slo sensoren inn med beskjed om at kjølevannet var under nivå. Er det noen som har erfaring med dette og hvordan man evt løser/leter etter løsninger?

 

Det lekker ikke mens bilen står uten motor i gang. Snøen under er kvit og fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hei , er ny på forumet her , bruker denne forde jeg ikke får sendt nye meldinger , finner ikke ut hvor jeg skal trykke for å sende ,

Prøver å hjelpe datra mi å reparere Touranen  , bremser og lekasje i underkant høyre side på radiator .

Er det noen som har tips hvordan jeg kan bytte radiator på en enkel måte , bilen er en 2004  1.6  Fsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du sende? For å lage ny tråd trykker du "Nytt Emne" i den forumdelen som passer best.

 

Radiatoren er enkel å bytte om du bare gidder å se etter. Er 2 slanger inn på den, en i topp og en i bunn. Når de er av må du skru av vifteramma, sitter med 4stk TH30 torx. Selve radiatoren sitter med 2stk TH30 torx skruer, også er den tredd nedi frontseksjonen, så den må vippes ut i toppen, så løftes litt opp, og slippes ned under bilen.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for svar , da skal jeg prøve det , og skjønner at jeg må fjerne plata under motoren først :-)

Har prøvd på nytt emne og skrevet , men skjønner ikke hvordan jeg kan legge inn det jeg har skrevet

måtte av med støtfangeren , var to skruer gjemt bakom den :-)   alt i orden nå , men bare låsen i bakluka som ikke virker, noen som kan hjelpe  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår