Gå til innhold

bakaksling til 86 camaro

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by kai_willy

hehe, skjønner! har bilen på bukk nå, var bare mos inne i akslingen, så ringte jeg phoenix og de skal ordne en iløpet av dagen/morgendagen, så da blir det vel snart en ordning på dette!

Men det blir uten skiver da, blir så mye ekstra jobb for og bytte, synes jeg har bra nok bremser jeg:D

Hva må du betale for den hos Phoenix

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at innmaten i de F-body akslingene er helt lik til de vanlige som står på Malibu,Cutlass ,Caprice osv.Noen som vet om det stemmer? Er selvsagt litt styr og flytte over, men går det å ta diffbremsen fra feks 1980 cutlass og sette i 86 TransAm?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by V8power

Jeg har hørt at innmaten i de F-body akslingene er helt lik til de vanlige som står på Malibu,Cutlass ,Caprice osv.Noen som vet om det stemmer? Er selvsagt litt styr og flytte over, men går det å ta diffbremsen fra feks 1980 cutlass og sette i 86 TransAm?

 

Eneste forskjellen jeg vet om er at det ble brukt 26-splines drivaksler fram til 1989/1990 da de gikk over til 28-splines.

 

Utover det er vel alle Chevy 10 bolt 7,5" like...

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 3rd gen bakasklinger (82-92) passer om hverandre - men utveksling og evt. skiver/tromler varierer jo med option, motor og gearvalget som bilen var levert med.

4th gen bakakslinger er bolt-in, men er som nevnt noe bredere. Gunstig hvis man har lyst til å bruke felger fra 4th gen, Corvette etc., siden man da slipper spacers.

 

Regner med å bytte ut bakakslingen min til en med skiver og sperre.

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo alle mann! Har vært bortreist en stund nå, men fikk tak i en 10 bolt med sperre hos Us autodeler i Ås, og den er nå montert:) Så da er det blitt kjøring igjen!;) Tok meg litt tid og skifte den da, i og med at jeg ikke er noen mekaniker akkurat!, men det gikk da!:D

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kai_willy

hallo alle mann! Har vært bortreist en stund nå, men fikk tak i en 10 bolt med sperre hos Us autodeler i Ås, og den er nå montert:) Så da er det blitt kjøring igjen!;) Tok meg litt tid og skifte den da, i og med at jeg ikke er noen mekaniker akkurat!, men det gikk da!:D

Man må jo en gang lære og det kan jo være ålreit å ha en bil som en ikke trenger å "stress skru" på men kan ta den tia som trengs for å gjøre jobben sjøl.

Tror foresten jeg så bilen din før påske, på Råholt? Vi var å handla en caddy i nabolaget ditt.

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår