TKarlsen Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Ikke meninga å være spydig eller slenge dritt fra min side, men blir fort litt useriøst da man sier at man har 181hk fra en 110hk diesel bil og man nevner kun chip. Men så klart, jeg er heller ingen expert, så om det er mulig eller ikke vet jeg ikke. Men det jeg har lest meg til så er det 35hk +/- man får kun ved chip. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 men over til turbotrykk,så veit jeg det at en org.110hk lader ca0.4 og kanskje0.5. maks trykk turboen klarer er jeg litt uviten om,men rundt 0.9 på MAX!da får du nok en heftig peak etter 4500 omd.da har du ca 150 hk som er maks på dieselpuska di med som sagt org. turbo :) Var en bedre måte og forklare det på ja, men er litt fedd opp av folk som kommer inn på et Bilforum eller en Bil gruppe. Så begynner de med å skryte av ting så de ikke helt vet om, hvis det er 181hk og dette er bremset. Så kunne jeg gjerne tenkt meg å sett et bilde av det.. Og hvis de har klart det, så står det en 2,5TDi turbo på denne motoren, større downpipe og modifisert innsug. Ellers klarer du fint lite over 150hk. Men hvis bremsepapirer eller om hva så er gjort så skal jeg tro på det ifra øyeblikket jeg leser det/ ser det :) Beklager at det ble såpass useriøst, som sagt.. Bare litt lei av folk tror bilen går fortere hvis de f.eks sitter på et klistermerke ;) hehe.. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Jeg har selv en 1.8T, med chip så får man ca 180 "ekte" hester. For å få mer enn dette må jeg bytte turbo, dyser osv. Så da lurer jeg veeldig på hva du har gjort med en 110hk diesel for å få 181 :) Og vil påstå at 1.8T har en del mer potensiale :)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Jeg har selv en 1.8T, med chip så får man ca 180 "ekte" hester. For å få mer enn dette må jeg bytte turbo, dyser osv. Så da lurer jeg veeldig på hva du har gjort med en 110hk diesel for å få 181 :) Og vil påstå at 1.8T har en del mer potensiale :)) På 1.8T så får du 192hk - + motorslitasje og andre modifikasjoner :) En turbo bensiner får du henta mye ut av fort.. Mens en såpass ny diesel blir en del begrenset etter chip ja. Så da må større turbo og div. handles inn. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Derfor jeg sa 180 ekte hester :P BSR chip reklamerer med 196 hester. Noe som er topptune. Jeg velger derfor å si 180-185 ekte :)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPedro Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Derfor jeg sa 180 ekte hester :PBSR chip reklamerer med 196 hester. Noe som er topptune. Jeg velger derfor å si 180-185 ekte :)) forklar meg hvorfor min 1.8ts har 230 på maks med kun oppgradert programvare,3tom,filter og fmic? Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 forklar meg hvorfor min 1.8ts har 230 på maks med kun oppgradert programvare,3tom,filter og fmic? Fordi du har en annen turbo, 1.8ts har jo 180hk orginalt. 1.8t har 150hk.. 1.8ts har annen turbo og forsterket girkasse :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richars1 Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2013 for det første så kjører bilen min nå på 1,1 i ladetrykk. bytter jeg til en større turbo kan jeg dra den helt opp til 1,6 og leve på safe sonen. dette er av egen erfaring og ikke noe jeg har hørt eller et rykte. en orginal 1,9TDI tåler fint 1,7 i ladetrykk du kan være dum nok i hue til å skru den opp på 1,9 men da lever ikke motoren din i mer en ca 1 mnd! 1,7 i ladetrykk kan du ha fint uten å bytte innmaten. å hvis dere klarer å lese det jeg har skrivd her så er det ikke jeg som har tuna denne motoren det var gjort før min bror kjøpte den. men sånn får og gi dere et exsempel så holder jeg fint følge med en kompis av meg som har 275hk i sin audi A4 1,8T!!! som sakt så gir jeg egentlig blanke i hva dere trur får jeg vet fakta om denne bilen. jeg har heller ikke kjørt noe annet en vag omtrent siden jeg var 17år og jeg har ikke gjort noe annet en å skru på det!!! men som sakt jeg gidder ikke at denne tråden skal bli en diskusjon om hva som er rett og hva folk trur. jeg la dette ut får at dere skulle få et inblikk i hvordan den blir når den er ferdig. så avslutt denne diskusjonen nå før dette ender med at jeg ikke gidder å dele noe som helst med dere:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet Januar 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2013 (endret) Jaja, men da er det jo greit! Om du får tak i specliste en gang, så kan du jo poste det :)) Tilbake til deg TurboPedro - Er det hester du har benka? Eller det noe du har fått oppgitt? Fordi... 1.8T kom med K03 turbo, mens 1.8TS kom med K03S turbo og orginalchip. Noe som gjør at ... Om du chipper en 1.8T og en 1.8TS, så får du samme ca samme antall hk! :) Henholdsvis 193hk i en 1.8T og 209hk i en 1.8TS. Dette er tall fra BSR :) Endret Januar 18, 2013 av weakzor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Januar 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2013 K03S tåler borti mot 220hk, men må bytte dyser. men nok offtopic. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.