for det første så kjører bilen min nå på 1,1 i ladetrykk. bytter jeg til en større turbo kan jeg dra den helt opp til 1,6 og leve på safe sonen. dette er av egen erfaring og ikke noe jeg har hørt eller et rykte. en orginal 1,9TDI tåler fint 1,7 i ladetrykk du kan være dum nok i hue til å skru den opp på 1,9 men da lever ikke motoren din i mer en ca 1 mnd! 1,7 i ladetrykk kan du ha fint uten å bytte innmaten. å hvis dere klarer å lese det jeg har skrivd her så er det ikke jeg som har tuna denne motoren det var gjort før min bror kjøpte den. men sånn får og gi dere et exsempel så holder jeg fint følge med en kompis av meg som har 275hk i sin audi A4 1,8T!!! som sakt så gir jeg egentlig blanke i hva dere trur får jeg vet fakta om denne bilen. jeg har heller ikke kjørt noe annet en vag omtrent siden jeg var 17år og jeg har ikke gjort noe annet en å skru på det!!! men som sakt jeg gidder ikke at denne tråden skal bli en diskusjon om hva som er rett og hva folk trur. jeg la dette ut får at dere skulle få et inblikk i hvordan den blir når den er ferdig. så avslutt denne diskusjonen nå før dette ender med at jeg ikke gidder å dele noe som helst med dere:)