Gå til innhold

Richars1

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Richars1

  • Bursdag 08/31/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil:)
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    samboer
  • Motor (eks 1.6)
    1,9 TDI
  • Fylke
    akershus

Contact Methods

  • Bosted
    sørumsand

Richars1's Achievements

  1. for det første så kjører bilen min nå på 1,1 i ladetrykk. bytter jeg til en større turbo kan jeg dra den helt opp til 1,6 og leve på safe sonen. dette er av egen erfaring og ikke noe jeg har hørt eller et rykte. en orginal 1,9TDI tåler fint 1,7 i ladetrykk du kan være dum nok i hue til å skru den opp på 1,9 men da lever ikke motoren din i mer en ca 1 mnd! 1,7 i ladetrykk kan du ha fint uten å bytte innmaten. å hvis dere klarer å lese det jeg har skrivd her så er det ikke jeg som har tuna denne motoren det var gjort før min bror kjøpte den. men sånn får og gi dere et exsempel så holder jeg fint følge med en kompis av meg som har 275hk i sin audi A4 1,8T!!! som sakt så gir jeg egentlig blanke i hva dere trur får jeg vet fakta om denne bilen. jeg har heller ikke kjørt noe annet en vag omtrent siden jeg var 17år og jeg har ikke gjort noe annet en å skru på det!!! men som sakt jeg gidder ikke at denne tråden skal bli en diskusjon om hva som er rett og hva folk trur. jeg la dette ut får at dere skulle få et inblikk i hvordan den blir når den er ferdig. så avslutt denne diskusjonen nå før dette ender med at jeg ikke gidder å dele noe som helst med dere:)
  2. spydigheter er vel dere får gamle til nå eller? eller er vi på barnehage alder enda? hvis dere ikke har noe fornuftig å komme med kan dere ta kommentarene deres og tre dem oppi ja et viss sted får de har ingenting innpå her og gjøre. ta dere en tur i barnehagen å lek der istedenfor å komme med drit her!
  3. hvorfor de gjorde det er jeg som sakt usikker på. jeg vet at det er 181 hk i bilen å utover det så får folk bare tru det de vil. men hvis du er så expert på audi som det virker som du er turbopedro så kan du vel kansje svare på hvor mye turbotrykk en oginal 1,9 tdi tåler også da??? du har en max grense som du lever farlig på om du justere turbotrykke så høyt på og du har en safe grense. hva er den?
  4. det er nok gjort andre ting under panseret mitt også men er som sakt ikke jeg som har gjort trimminga men jeg har sett papirer på at den har vært på tralla. jeg husker ikke hvor mange nuten det er i den men hk var 181. jo takk:) er fornøyd med den jeg men er jo ikke ferdig hehe:)
  5. dette er da en audi a4 avant 1,9 tdi. orginalt 110 hester. men chipet opp til 181 sinna hester:) bilen var sånn da jeg overtok den fra min bror:) bilen var helt orginal:) jeg har da satt på RS4 frontfanger, nye lamper i front og nye lamper bak:) intreøret består at skinn seter som har en spesiel brunn farge ( finnes bare 5 stk som jeg vet om i norge) med karbon lister:) nå har jeg også fått tak i RS side skjørt som jeg sto og lakkerte i helgen:) det jeg mangler nå er RS4 bakfanger:) Ting som må byttes etter hvert er bakaksel, nedre bakre bananarm forand begge sider. Turbo (skal ha 2,5 TDI Turbo) da blir det enda litt mere gamp i bilen:) bilen er senka ca 60/60 og kansje litt til. litt usikker da jeg har sluppet den så langt ned som overhode mulig når jeg hadde på 19" felger:) bytte grill til RS grill etterhvert også:) det vil komme flere bilder ettersom ting blir montert på bilen:) når det kommer til sterio så har jeg handlet inn infinity komp sett til fremdørene og 2 veis infinity til bakdører. basskasse er en JBL GT 12" som dras av en infinity 600W RMS monoblock:) men nå er det får kaldt til at jeg gidder å stå og skru ute så er avhengi av å få lånt Garage som er Varm:)
  6. jeg har et h4 xenonkit med slim balaster som er ubrukt å ligger i orginal eske som jeg vil bytte i et h1 kitt. nytt kosta det settet med 2000 kr men det er ikke så nøye bare det kittet jeg evt får bytte forslag på funker. det jeg har er 6000k så går ikke under det på det jeg evt bytter til. send meg en pm med forslag:)
  7. det er helt feil. olje har veldig mye med tikking å gjøre. på vinteren skal du bruke en olje som er tynnere en den du bruker på sommeren. grunden til dette er at når olja i motoren blir kald så blir det seig å da kan du tette olje kanalene i motoren ( skjer veldig skjeldent men det kan det) bruker du feil olje til motoren kan du få tikking i motoren. er ikke tikkingen intens holder det med å bytte til en tykkere olje eller omvendt. som sakt kommer ann på motoren :)
  8. jeg har det samme problemet bare i et mindre skala. jeg vet det er girkasse opphenget(bakre motorfeste) nå kjører jeg 1,9 tdi så jeg vet ikke om du har det samme som meg men har du det så har vi ikke noe bakre motor feste men istede giskasse feste:) ettersom det du skriver så virker det som du også må bytte dette. skal ikke være store eller dyre jobben å gjøre:)
  9. jeg kjører audi a4 1,9tdi å har ingen problem med å få den opp til 90 grader. tar meg ca 10 min selv om det er 15 minus ute. men stoper jeg å står 2 min på tomgang så detter den fort ned mot 60. disel klarer ikke å holde varmen oppe når man ikke bruker den. men virker ikke helt bra at du ikke får varme. har du hørt med vag om hva de mener det kan være???
  10. hei jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hvor de orginale delefilterne til komp settet forand sitter?? jeg ser at ledningene går inn i bilen så er ikke i døra de sitter? kan noen hjelpe meg med dette så jeg slipper å demontere alt inni bilen hehe? :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår