lillejon Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Sant nok, skal sjekke om pumpa får strøm til ventilen. Å så skal jeg ta å sjekke om pumpa står på rett plass. Er det bare en hvkt strek eller er det noe merke/hakk der på svinghjulet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Du burde se tydelige merker, hvordan det er på denne vet jeg ikke. Så lenge du har hvit uforbrent diesel eksos så åpner ventilen på pumpa. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Jaujau. Bestemte meg for å prøve en aller siste gang før jeg begynte å skru. Tok ut luftfilteret å sprøyta på med startgass. Da kom den etter en stund. Så da er det vel glødinga som er problemet? Eller kunne den bare hatt en dårlig dag? Å OM jeg skal bytte pluggene så ser jeg at det blir vanskelig å bytte to av pluggene. Er det noe vits å bytte de tre som det er enkelt å komme til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Ikke bruk startgass på diesel, pga den høye kompresjonen kan du ta knekken på motoren. Ja, er bedre å bytte 3 plugger enn å ikke bytte noen hvis pluggene er defekte. Før du bytter noe så mål om de får strøm. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Vet det ikke er lurt men jeg måtte prøve for å se om det hjalp. Da blir det en tur opp på biltema å handle:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 MÅ jeg skru ut pluggene for å sjekke dem? Eller holder det å ohme dem? Isåfall hvor mye motstand skal det være? Kobler så klart ifra ledninga til pluggen før jeg måler:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Motstanden vet jeg ikke, men det tar deg ikke mange minuttene og skru de ut da :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Motstanden vet jeg ikke, men det tar deg ikke mange minuttene og skru de ut da :) Det er sant,men om noen skulle sitte fast så kunne jeg utelukka dem:) men jeg kan ta ut en plugg å koble til strøm, er den i orden så skal jeg måle motstanden på den:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Kobla fra ledningene på 3 av pluggene men ble ikke noe klokere av resultatene på multimeteret så tok ut en å en plugg. Plugg nr 1. Var gåen. Nr 2 og 3 var bra. Nå gjenstår bare de to siste bak dieselpumpa. OFF ser mørkt på å komme til der :( Noen med litt motivasjonstanker til meg? Eller som har lyst på sekspakning med øl for å bytte/sjekke de to siste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Hadde du bodd i nærheten av Sarpsborg så kunne jeg fikset det, men det er ett stykke ifra deg :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Hadde du bodd i nærheten av Sarpsborg så kunne jeg fikset det, men det er ett stykke ifra deg :) Du får gratis overnatting hos meg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 1320km for en sekspakning? :) Nå husker jeg ikke helt hvordan det ser ut i motorrommet på denna, men hvis det er slik jeg ser det for meg så skal det gå ann å bytte alle glødepluggene uten å demontere pumpa :) Virker kanskje som en stor jobb å skru vekk dieselpumpa, men med litt tålmodighet og en medhjelper når du skal lufte systemet går det fint på en kveld/helg for en hobby mekaniker uten særlig erfaring. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Har du satt den i service possisjon da? Altså at du bikker fram fronten Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Er vel fra 95mod man bikker fram fronten om jeg ikke har forstått feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Jeg vet ikke, så lenge det er t4 du har så burde det vel være mulig. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg