Gå til innhold

92. Transporter starter ikke

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kassebilen min har stått i ro i en liten uke å det er -6 grader ute. Nå er den ikke interissert i å starte. Lada batteriet, prøvd startkabler fra annen bil, starthjelp men den er ikke å starte. Lukter diesel av røyken som kommer ut av eksosen men neida.

Starteren drar rundt motoren, glødinga lyser ihvertfall på dashbordet. Så nå er jeg litt rådvill her:)

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjekk om det er 12v på glødeplugger under gløding.

Er det spenning der bør du teste de. (Skru de ut og sette 12v på de)

 

Er pluggene i orden er det dieselmengde, timing av reg.reim og kompresjon som bør skjekkes, i nevnt rekkefølge.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har reima strekt seg for langt og du må skifte pumpereima og strammehjulene. For at det skal bli bra så må dieselpumpa stilles inn med måleur ellers så vil du få startproblemer. Før du begynner så er det jo greit og måle om du har strøm fram til glødepluggene og om de er i orden. Alt ettersom hvor lenge siden det er regreim og pumpereim ble skiftet.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en snartur å kjika nå. Sikring nr 15 er ok.sikringa til glødepluggene er ok. Spenningen synker når glødingen er på. Så glødinga er nok i orden. Da lurer jeg på om det er noe ledninger jeg skal sjekke før jeg tar fatt på å kjike på reima?

Endret av lillejon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om bilen starter fint på +2 så er det godt mulig at glødepluggene ikke er gode nok til -5

 

T4en min startet fint så lenge det var over 0, men ikkje F--- på -5

Med nye glødeplugger starter den på et blunk i -15

 

Bilen var i oslo en tur rundt 1.desember å da var det sikkert 15minus der. Starta uten problemer da. Den har til vanlig starta uten problemer før. Er det noen ledninger som kan være problemet? Ledninga som går til dieselpumpa? Skal det være strøm på den når tenninga er på?

Endret av lillejon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår