Gå til innhold

Langlys bryter kobler ut andre komponenter

Ranger emnet


ingefosho

Anbefalte innlegg

Heisann, En dag var jeg og min onkel i garasjen og satt inn nye kortlys xenon i min audi a6 1997 2.5tdi quattro.

 

N�r jeg skulle kj�re hjem h�rte jeg p� musikk og jeg har parrot tilkoblet, s� n�r jeg har CD mode p� spiller jeg gjennom iPod p� ipod/iphone uttaket av parroten. Men Alltid n�r jeg skrur p� langlys f�rste gang etter jeg starter bilen skrur lyden seg av, s� jeg m� trykke "mode" for og sl� p� radio, da kommer lyden tilbake, ogs� "mode" igjen for og komme tilbake til iPod/musikk avspillning, da fungerer det helt fint. Men etter noen ganger med p� og av med langlysene skjer det igjen, lyden kobler seg ut og jeg m� gj�re det samme igjen .. Ikke nok med det, la merke til det idag at n�r lyden kobler seg ut pga dette s� dropper ogs� n�lene i turteller og km/h, De dropper helt ned ogs� opp igjen som om jeg skrur p� og av bilen.

 

Lurer p� om noen har v�rt borti dette f�r og kan forklare meg litt hva som m� gj�res.

 

Hvis dette er til hjelp s� N�r vi f�rst monterte kortlysene var de for svake og langlyse for sterke s� vi byttet om p� langlysene og kortlyse s� kortlyse fikk mere lys og langlysene ble litt dimmet..

 

Trenger virkelig hjelp fordi detter er ikke god kj�reopplevelse om du h�rer flittig p� musikk

 

Takker for allle svar!!! :D

 

Med vennlig hilsen Ing� Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er til hjelp s� N�r vi f�rst monterte kortlysene var de for svake og langlyse for sterke s� vi byttet om p� langlysene og kortlyse s� kortlyse fikk mere lys og langlysene ble litt dimmet..

 

Hva mener du eksakt med dette? Byttet dere om på ledningene til nær- og fjernlys? Er ikke ballastene som trekker for mye strøm? Byttet ballaster? Er det separat pluss til ballast fra batteri, altså ikke via tenningslås?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har xenon på fjernlyset ikke sant?

Der er problemet ditt, fjern xenon kitet og problemet er borte.

Det blir ett volsomt spenningstap akkurat i det balasten starter og da kutter de nevnte komponentene ut.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg opp nye lyskretser (Med reléer, fåes på biltema til 80kr per), og bruk gammel hovedstrøm som styrestrøm på de nye reléene :)

 

Da får du en helt ny krets, som ikke stjeler noe strøm fra de andre komponentene dine.. ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har xenon på fjernlyset ikke sant?

Der er problemet ditt, fjern xenon kitet og problemet er borte.

Det blir ett volsomt spenningstap akkurat i det balasten starter og da kutter de nevnte komponentene ut.

 

Opplevde det samme selv med en bil jeg hadde. Også dårlige xenon sett kan slå ut elektronikken i bilen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår