Gå til innhold

Tips ved kjøp av Audi A6 1,9 TDi 1998

Ranger emnet


loxus

Anbefalte innlegg

Handlet meg akkurat en blå Audi A6 1,9 TDi 1998 mod sedan med manuell gir for en veldig billig penge. Den har gått ca 200.000 km og det er IKKE byttet reg.reim på den.

 

Er litt rust nederst på venstre dør og på skjerm, og litt småriper i lakk hist og pist.

 

Hvilke tips vil dere gi meg for å få mest mulig ut av denne bilen? Sitter å vurderer å droppe å gjøre noe med reg.reima og bare kjøre til den står, dersom den varer frem til sommeren er jo det topp. Noe andre typiske ting man må gjøre med disse bilene som er verdt å tenke på?

[X] 2007 - Volvo C30 2.0D

[ ] 1991 - BMW e34 525i

[ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0

[ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D

[ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre med regreim som har gått i 14 år og 200.000 Km kan naturligvis gå bra i noen tusen Km til,

eller den kan ryke i morgen og så har du ikke noe å kjøre med lenger.

 

Bedre mulighet for å kunne kjøre mange år til om du bytter den reima, + strammehjul og vannpumpe.

 

 

Ellers er det vel bare å bytte olje, filtere (husk også dieselfilter), og bremseveske.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør, hvordan få mest mulig ut av denne bilen, og min mening er da at det ALLER FØRSTE du skal gjøre er å bytte registerreima. Registerreima er helt feil sted å tenke innsparing, skift umiddelbart og du har bil i mange år fremover. Er en bra motor 1.9en, og følg Bwana sine tips.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vel vært byttet på rundt 90000 først, har den ikke?

 

I forhold til prisen jeg betalte for bilen, er det ikke interessant å bruke 10.000 på reg.reim skifte på verksted ihvertfall. Men kan jo alltids bytte selv. Motoren og bilen forøvrig er tipp topp.

[X] 2007 - Volvo C30 2.0D

[ ] 1991 - BMW e34 525i

[ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0

[ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D

[ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår