Gå til innhold

Drivstoff-tilsetninger, rense dyser og motor

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Hva slags erfaringer har dere med drivstoff-tilsetninger? I følge flaska skal jo de rense dyser, og alt sånt. Men vil det virke?

 

Fikk tips om Diesel D-Tox, så jeg var nede på bil xtra å kjøpte en flaske nå. Så begynte jeg å søke det opp på nettet da, for å lese litt mer om det og første innlegget jeg fant var "Drivstoff-tilsetninger: Bortkastede penger"

 

Er det egentlig bortkasta penger? :) Noen her som mener noe annet?

 

Bilen som skal få en "behandling" er en 99 Audi A6 1.9TDI som har rullet 300.000km nå.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortkastet er det kanskje ikke, men det er nok mye humbug.

 

Eks. en Nissan-motor fra 84 som hadde gått nesten 400k.

 

Testet ikke dysene først, men fyllte en flaske injectionrens på tanken og kjørte litt(Redex tror jeg, den typen de hadde på div. bensinstasjoner for 10 år siden).

 

Hadde litt senere ut dysene og testet dem i en skikkelig dysetester, de sprøytet perfekt, helt likt og en rens i ultralydbadet var totalt unødvendig.

 

Dette var snakk om en 2 liters 4-sylindret bensinmotor på 150 hk.

 

Dette sannsynligjør for meg at den rensen hadde effekt, men beviser lite, jeg ser det som usannsynlig at dyser etter 370000 km og 18 år hadde helt perfekt sprutebilde og mengde, men jeg ser det ikke som umulig.

 

Jeg ville kun brukt tilsetninger av godt merke, og ikke håpe på alt for mye.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Comma Diesel D-Tox skulle vist være en av de bedre fikk jeg høre.

 

Leser jo at de advarer folk mot å bruke sånt. Kan miste garanti og bla bla bla.. Og at bensin og dieselen som selges på bensinstasjoner nå idag er helt optimal. Men de som har brukt rense tilsetninger har jo merket forskjell

 

Jeg får vel prøve på bilen. Skader vel ikke. Fylle full tank, og ikke gi bilen overdose av tilsetningene :)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg anbefaler Forte produkter på det sterkeste! Mange merkeverksteder som bruker det også :) Har sett uttalige eksempel spessielt på diesel biler som har egr-ventil, forskjellen på de som tar forte diesel treatment på hver service og de som aldri bruker det, er veldig stor! Veit at bl.a mange bmw verksteder har laget eget rense system for diesel motorene sine med forte tilsetninger pga av koksing av egr ventil osv.

 

Forté - Home

 

Elles skal Tunap være gode produkt, men har aldri prøvd dem selv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår