hans martin Skrevet Desember 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2012 vet at noen nye biler har noe som heter varmeelement for og få dem til og bli varme om vinteren istendenfor webasto! fins noe slikt universalt? bilen min blir ikke varm og vil gjerne ha noe annet enn eberspacher Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2012 Prater du om før start eller mens du køyrer? Kva slags bil er det snakk om? Eg rekner med at det er dieselbil og at det er kaldt der du bur! Har du prøvd å dekke til radiatoren? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hans martin Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2012 mens jeg kjører! ja er diesel. har dekket den til men har ingen effekt! blåser kaldt ! er eberspacherb på denne men er defekt! og vil gjerne ha en annen løsning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2012 Eg veit ikkje om rimelige løsninger. So du får håpe på at andre har litt tips. Kvifor vil du ha ein annen løsning? Er det pga av pris? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2012 Kan jo montere defa, men det hjelper ikke når du kjører. Er en grunn til at det er montert kjørevarmer slik at den skal være med å varme opp kupeen når du kjører så det er like greit å fikse den og betale det det koster enn å fryse. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hans martin Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2012 Kan jo montere defa, men det hjelper ikke når du kjører. Er en grunn til at det er montert kjørevarmer slik at den skal være med å varme opp kupeen når du kjører så det er like greit å fikse den og betale det det koster enn å fryse. har defa1 og grunnen til jeg vil ha noe annet er att eberspacher er noe søppel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2012 Eberspacher fungerer gull, det er brukern som tar livet av den! Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2012 Den fungerer om den blir brukt i litt lengre perioder, bør stå på i minst 15 minutter for at den ikke soter igjen. Om du har mulighet for å starte bilen litt før du skal bruke den så kan du spare mange tusenlapper i reparasjon på varmern. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Desember 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2012 Så lenge Eberen blir brukt som den skal, så fungerer den i mange år. Driver daglig med rep av både eber og webasto, og gjengangeren er for mange start/stopp, varmeren rekker ikke å få igang skikkelig forbrenning før den blir stanset igjen. Har du kjørevarmer, så er det fort gjort å koble ut temp.sensoren, og erstatte den med en bryter. Da kan du selv bestemme når varmeren skal starte, og slipper at den starter på en 5.min kjøretur til butikken :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg