Gå til innhold

Tap av førerkort (pga fartsoverskridelse)

Ranger emnet


Golf2td

Anbefalte innlegg

I dag ble førerkortet beslaglagt.

Jeg trødde litt på i det jeg kom meg ut på motorvegen, så kom det en sølv subaru å la seg side ved side med meg. Jeg trødde på og det samme gjor han også.. Saken er den at dette var sevil politi. De beslagla førerkortet på stedet, selv om jeg ikke var enig i dette.

Høyeste hastighet som ble målt var 184km/t. Fikk Også bot for sommerdekk med for lite mønster!. De er IKKE slitt ned til slitemerket enda! Og forholdene var veldig gode. God sikt og -10C. Vegbanen var småfuktig, men det var saltet, så det var ikke glatt., har dessuten quattro, så om det hadde vert glatt så hadde det ikke vert et problem... Hva kan jeg gjøre? Mulig jeg bare får det igjenn etter 3 uker? Siden jeg ikke godtok? Og de har vel ikke låv å presse folk på den måten der? Mulig det hjelper at jeg er avhengi av lappen? Fartsgrensen var 90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Om vinteren gjelder minste mål på 3mm. Hvorfor kjører du med sommerdekk på vinterføre? Det blir patetisk og skylde på alle andre,du har gjort et lovbrudd! Gir gode kjøreforhold deg retten til og kjøre for fort?

 

Ta det som en mann,innse at du har gjort noe veldig dumt og ta straffen som kommer! Noe førerkort får du ikke igjen med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offens, men jeg syns det er festlig at du i tråden http://www.bilforumet.no/andre_forum/juridisk/lover-and-regler/300035-sladding-pa-tom-snodekt-parkeringsplass.html forsvarer "grisekjøring" å nå mistet du lappen på grunn av grisekjø.... Nei IDIOTKJØRING!

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dinside.no/386311/tap-av-forerrett-90-og-100-sone-klasse-a

 

 

 

Ser at jeg ligger innenfor 33mnd. men i og med at dette ikke var over mange km så får jeg vel litt mildere straff? somsakt så godtok jeg ikke beslaget så har vel muligheten til og hente det om 3 uker hvis de ikke kommer frem til noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har 3 uker på å sette opp en sak, hvis ikke de har gjort det har du rett til å få den tilbake til de setter opp en sak.

 

Tro meg, 94km/t over grensa så kommer de til å gjøre alt de kan for at du ikke får den igjen med det første :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjelder dette også om man godtar beslaget?

 

Nei, gjelder kun dersom man nekter å godta beslag eller trekker det tilbake.

 

Påtalemyndigheten har 3 uker på å sende "beslagssaken" over til tingretten og tingretten behandler bare beslaget i første omgang.

 

Du ligger an til 27-30 md uten førerkort hvis du ikke har noen aktive prikker bare på farten, i tillegg kommer sommerdekk osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offens, men jeg syns det er festlig at du i tråden http://www.bilforumet.no/andre_forum/juridisk/lover-and-regler/300035-sladding-pa-tom-snodekt-parkeringsplass.html forsvarer "grisekjøring" å nå mistet du lappen på grunn av grisekjø.... Nei IDIOTKJØRING!

 

Poltimannen kjørte forbi når vi holdt på på parkeringsplassen, brydde seg ikke om det, men 184 på motorveien var noe annet...

sa han noe til deg om sladdinga?

 

jajja, kjør på, er ikke lappen som kjører:)

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poltimannen kjørte forbi når vi holdt på på parkeringsplassen, brydde seg ikke om det, men 184 på motorveien var noe annet...

sa han noe til deg om sladdinga?

 

jajja, kjør på, er ikke lappen som kjører:)

 

Sa ingenting om sladdinga,nei. ja, jeg kjører jeg. Er minimal sjanse for å bli stoppet. bare kjøre fint så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår