Gå til innhold

Mr_Spock

Bruker
  • Innholdsteller

    126
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Mr_Spock vant dagen sist Oktober 6 2015

Mr_Spock hadde mest likt innhold!

Om Mr_Spock

  • Bursdag 03/20/1963

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Mr_Spock's Achievements

  1. Finnes en haug med tråder om dette problemet - og det som viser seg å fungere best over tid er silikonfett. Har selv prøvd silikon og en type tetningsmasse, begge deler holdt ikke lenge. Mulig Tec 7 vil fungere - men kan kanskje bli vrient å skifte spylerdyser hvis de går i stykker? Men demonter spylerdysene og sjekk at det finnes en gummipakning mellom panser og spylerdyse. Mener jeg leste at noen hadde oppdaget at dette manglet - kan hende det ikke var originalt? Men det holder altså ikke med en gummipakning - det blir ikke tett nok. Leste at spylerdysene til MKIII passer til MKII - men MKIII har "mist" stråle, kan jo være greit å oppgradere til? Man er egentlig ikke uheldig om dette skjer flere ganger - bruker man ikke en form for middel å tette - så vil problemet oppstå - uansett, hvis det blir nok regn og man ikke kjører motoren varm nok. Hvor mye bilen står utendørs er jo også en faktor. Men min har vært fullstendig tørr og motoren har hatt perfekt gange i 3 år nå - etter jeg fikset spylerdysene. Satser på at du blir kvitt problemet nå!
  2. Var jo en fin pris da - har en kvittering fra forrige eier på min bil fra Ford, hvor denne delen kostet kr 1406,25.... Det fulgte faktisk med flere slike kvitteringer - forrige eier var flere ganger inne med bilen hos Ford for dette problemet, hver gang skiftet de plugger, pluggledninger, coil og spylerdyser - rundt kr 5000,- totalt hver gang.
  3. Disse kortslutningene, på grunn av rust som bygger seg opp rundt pluggen - og selvsagt vann med rust, spiser coiler til frokost. Vær glad det bare er coilen, har hørt om flere som har fått ødelagt mer - fastrustede plugger, frostplugger som har røket osv. Her er en tråd om emnet på et utenlandsk forum: http://www.fordownersclub.com/forums/topic/16039-water-in-plug-ports-issue-with-pictures/
  4. Vet ikke om du er kjent med "vann rundt pluggene" feilen på Focus II med 1.4 og 1.6 motorene? Dette skjer på grunn av en dårlig konstruksjon av spylerdysene som er montert på panseret. Det fører til at vann lekker gjennom hullene i panseret når det regner. Vann som havner på motoren og samler seg nede i kammeret hvor pluggene er montert. Et kjennetegn på at man har denne feilen er selvsagt at man kan se vann ved å se nede i disse kammerene - eller at det er brunt av rust der. For det tørker opp i tørre perioder og når motoren blir varm. Men å ha vann her tar stadig knekken på coilene. En løsning som fungerer er å fjerne spylerdysene, sette de godt inn med silikonfett og montere de igjen - legge på litt ekstra silikonfett fra undersiden. Så fiks først coiler/plugger/pluggledninger - så fikser du spylerdysene.
  5. Hvis spilleren har noen Eq bånd å justere i subens arbeidsområde har du muligheter til å få til et bra resultat. Slik brumming og ellers mangel på fast og kontant bass er at visse frekvenser forsterkes mer enn andre i bilen. Ved å dempe disse vil du få en mer rett frekvenskurve og nærmere ønsket resultat. En god hjelp er en mikrofon og et romkorrigeringsprogram og bruke en pc. Selv har jeg brukt gratis programmet REW sammen med Minidsp umik-1 mikrofon - som har fungert glimrende: http://www.roomeqwizard.com/ http://www.avshop.no/minidsp-UMIK-1-USB-kalibrert-malemikrofon/cat-p/c0/p10516898 Jeg så eksempel på en app som også kunne lese frekvensesponsen i en bil, burde også være greit å bruke som hjelpemiddel.
  6. Ford anbefaler Kalsium batterier på sine biler på grunn av Smart-Charge opplegget deres. Sølv-Kalsium batteriene fra Biltema er perfekt å bruke - de er farget grå. Øke gjerne størrelsen på batteriet hvis det er plass. Har selv gjort dette i min Focus pga stereoen.
  7. Hvis det får deg til å føle deg bedre - så sier jeg at du selvsagt har riktig! Jeg har feil. Men jeg tar meg friheten til å allikevel ikke montere en kondesator i min bilstereoinstallasjon. Så får jeg heller ta sjansen på at det ikke låter optimalt.
  8. Du kan sette i en slik: http://www.amazon.co.uk/Ford-Fiesta-2002-onwards-Triple/dp/B0041WRHTU/ref=pd_sxp_grid_pt_0_1 Les kommentaren lenger ned på siden om å fjerne "the bars". Sett så inne en brukbar cd-spiller selv en rimelig sak vil gi betydelig bedre lydkvalitet og trykk - selv med de originale høytalerene. Vil du ha en 2-din spiller finner du tilsvarende sett til dette.
  9. Er ikke det den samme Duratec motoren som står i Ford Focus og Mazda? Hvis det er den - så må du ha tak i litt spesialverktøy og en ny bolt til veivakselen blant annet. Ikke noe å ta på sparket altså.
  10. Ikke at dette er spesielt for Norge - men arrogante leger som ikke hører på pasienten/pårørende som har førstehåndsopplysninger, er et av de største problemene inne helsevesenet - synes jeg.
  11. Vet ikke hvordan dere andre ser på hva slags samfunn vi har her i Norge - men sosialistisk eller kommunistisk synes jeg er feil å kalle det. Vi har vel heller det som kalles sosialdemokrati og blandingsøkonomi. Altså noe midt i mellom sosialisme og kapitalisme. Man prøver å ta det beste fra begge ideologier. Synes det er den beste måte å styre et land på. Bruke statlig eierskap der det passer best - og private aktører det det fungerer best.
  12. Dessverre er det at omorganisering og effektivisering ofte kun gir fordeler for etaten/selskapet - og ikke kunden/brukeren. Blårussen skulle vært avviklet!
  13. Synes du skriver veldig mye bra her - bli politiker, jeg skulle stemt på deg :) Men dette med å klippe skilter - det synes jeg er en veldig god ting. Det er ikke bare årsavgift, men manglende eu-kontroll og ikke betalt forsikring. Har du ikke råd til veiavgift - så kan man jo tenke at personen ihvertfall ikke har penger - til verken å holde bilen i forskriftmessig stand eller ha råd til forsikring. Og når de driter i slike ting - så er det heller kanskje ikke så nøye å holde fartsgrenser eller være edru når man kjører heller?? Bare litt spekulering - men hadde ikke forundret meg om statistikk hadde bekreftet min tanker. Litt planering/manipulering for å slippe unna toll/avgivter ser jeg ikke på som noe problem - så lenge man ikke driver soleklar svindel. De fleste nordmenn er uansett et ubnderskudd for staten - vi får mer enn vi gir i løpet av livet.
  14. Forstår godt at du har slitt med ting 80 blå - har selv en kompis med samme skade som holdt på i mange år før han fikk erstatning og trygd - underveis møtt med beskyldninger og misstro. Men skal man klage på Norge i den forbindelse så er det greit å sette seg inn i hvordan slike ting blir løst i andre land. Selv om du har hatt et helvete i ditt møte med staten - så kan det ha blitt mye verre i andre land. Jeg har noen bekjente i Sverige som har klare diagnoser som ville gitt de trygd i Norge - men de går og må tigge på sosialen - og faktisk må være arbeidssøker, han ene klarer ikke en gang å gå. Det er på tross av disse problemene - at vi allikevel har et meget godt land å leve i - går ut i fra at den eneste måten å forstå dette på er å sette seg inn i hvordan ting fungerer i andre land. Edit: Det verste for kompisen min med Whiplash skade er allikevel å stadig få høre hvor enkelt det er å trygde seg - og at det bare er å møte opp på nav. Samtidig som folk kan slenge ut av seg - at de fleste trygdede ikke gidder å jobbe - de er egentlig bare late. Samtidig slenger jo avisene ut overskrifter som trygdebølge, antall trygdede øker kraftig osv - så viser det seg at antall trygdede holder seg stabilt - det er kun litt kreativ lesing av statistikk - men man stigmatiserer trygdede på en stygg måte - akkurat som de ikke har nok med sykdommen og den ganske kraftige inntektsnedgangen. Men det er jo lett å la ting gå utover de svake....
  15. Ikke uenig i det - men det er minst like ille andre steder...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår