Gå til innhold

Audi 80 2.0E 1994 som dør når kald

Ranger emnet


Titus89

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt problemer med bilen ei stund no, på kald motor så er det nett som bilen ikkje får bensin.

Turtallet går helt ned under tomgangs-grensa, føles ut som den skal dø ut (det gjør den og ca 20% av gangane).

Eneste som hjelper da er full klutsj og full gass, etter 1-2 sec på fullt turtall er bilen like fin og kan kjøre uten problem. bruker da alt frå 2sec til 10sec på å komme opp i turtall, varierer veldig, den ligger og brommer på nokre hundre rpm, får da følelsen av at den drukner?

Hvis den stopper, så starter den like fint igjen etter et par sec.

 

Den går btw feilfritt på tomgang osv, er bare av og til dette problemet kommer.

 

Har nylig skiftet fordeler, rotor og alle tenningsledningane, det funka ei stund, men no er problemet tilbake :(

 

Nokre forslag? Veit ikkje å feilsøke det når feilen er så sporadisk, greier heller ikkje å "framkalle" den.

 

Var da snakk om ein Audi 80 2.0E 1994 motorkode ABK med 260 000km på telleren.

 

takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

skrev vel kanskje litt feil, holder ikkje motoren på maks turtall, holder bare gassen inne til den når ca 5k, kjapt opp og kjapt ned, da er bilen like fin igjen og eg kan kjøre uten feil etter dette.

 

Plugger, tennkabel sett, rotor og fordelerlokk er byttet i denne sammenheng for å utelukke feil.

Temp-giver(to-polet) er skiftet for et par år siden(50K siden), men har blitt sjekket i denne sammenhengen nå.

Har det mye for seg å ta en diagnose på så gammel bil, er det så mye som er koblet opp mot det systemet og lagrer den evt feilen slik at eg finner den igjen?

 

Kan btw legge med at feilen inntreffer uavhengig av temp (-10 likegodt som +25)

 

Takk for svar quattro73 ;) videre innspill settes også pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en Digifant-motor (elektronisk insprut) og denne har en del mer elektronikk enn de med mekanisk innsprut, derav er det mer info å hente på en diagnose på din.

 

Bagatellfeil blir ikke lagret, er derfor lurt å ta diagnose uten å stoppe motoren, etter at feilen har inntruffet. Sjekk også lambda og LMM, er mekanisk LMM på din.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår