Gå til innhold

Førstebil som kan trimmes opp til ca 200hk. Budsjett 30tusen :)

Ranger emnet


bmwmpower332

Anbefalte innlegg

Vel, jeg ville styrt unna vag med 1,8 turbo i denne prisklassen også. Garantert rævkjørt, og fullt av feil.

 

Ikke helt enig, AEB-motoren er en bunnsolid motor, plagene er som regel slurv med oljeskift / for lange intervaller. Den tåler også og bli hardkjørt, men som alle motorer krever den normalt vedlikehold og stell for å vare.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men som alle motorer krever den normalt vedlikehold og stell for å vare.

 

Og det er også litt av poenget mitt. Slike typer biler i denne prisklassen har gjerne blitt brukt som ungdomsbil både en og to ganger før, og da er det ingen selvfølge at de har vært nøye med vedlikehold, stell eller noe så banalt som å vente til motoren er varm før man grisekjører.

Sleng på LMM-problemer pga oljete konfilter, og diverse trimmingsrelaterte problemer, så flyr lappene fort virker det som.

 

Men finner man en voksenkjørt, er det kanskje noe annet...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mulig å lage god bil av volvo eller få den til å se bra ut. Å style en volvo er som å sminke en gris..

Men det er nu det jeg mener da det ser ut som han bare hadde legoklosser han som laget formen til karoseriet..

 

Men alle gammle volvoer er vel "bra" biler når man tar å sammenligner med andre biler fra samme år..

Billige deler,lett å trimme opp litt, går greit men noen mod veier jo en del mere enn andre.

Har en kompis som har en 940 turbo + som vel var helt orginal, den er jo litt som å være på båttur når man kjører den.

men bytte av dempere og fjerer så blir det en helt annen bil.

Men hannes er en automat å det gjør jo at det ikke akurat er rask på 0-100 men ligger man i 80 å gir på går den helt greit.

Men det viktigste er jo at disse volvoene trekker i riktig ende..

 

Men skal du kjøpe volvo så kjøp en orginal turbo mod å ikke noe ombygget da du aldri vet hvor bra det er gjort.

Motorene skal vel holde opp til rundt 300hk uten å åpnes.

Du må huske på en volvo med turbo ikke akurat er gjerrig på bensin..

Noen har sperre bak som den + mod som kompisen min har å det er greit å ha på dem..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok så god plass under pansere på dem å er nok så enkelt oppbygget så er "lett" å skru på Men man må vite hva man gjør.

Trur ikke en veteran er noe å satse på som første bil. Du må huske på at jo eldre en bil er desto dårliger er tenologien.

Gammle volvo turbo har forgasser motorer noe som ikke er lett å holde på med vis du ikke har mye erfaring med det.

Å som jeg sa tiligere å kjøpe en ombygget hvor dem har satt inn en nyere turbo motor er ikke å anbefale, for er det ikke gjort skikkelig å du får noen problemer med den kan det fort bli veldig dyrt.

Veteranbiler kan være en del tyngere å få tak i deler til.

Eldre biler bruker en del mere bensin.

Men Du får jo halv årsavgift så har du muligheter til billig forsiring som veteran med den har lav kjørelengde i året..

 

Trur nok en 740 eller 940 er det beste vis du ikke er ute etter mest mulig fres da tar du en fwd som 850 t5 som har 225hk og 300nm orginalt med chip til rundt 3000.- får du 290hk og 430nm er ikke det nok så rundt 13.000 får du 315hk og 450nm.

Men skal du ha en 850 som er helt feilfri og med man.girkasse trur jeg ikke budsjette ditt holder. men du har jo en her som virker ut som er bra Volvo 850 T5 1993, 274 000 km, kr 26 530,- -

 

Synd budsjette ditt ikke var litt høyere da kunne du gått for nissan 200zx som denne Nissan 200 SX S13 1989, 178 000 km, kr 40 000,- -

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrer langt unna sånne typiske ungdomsbiler etter erfaringer fra kompiser, vill bare ha noe som er fint og mekke på og som man kan cruise med.

 

Rover 600 er en ganske sjelden bil, ligger bare 2 ute på finn akkurat nå, men skal ha den i bakhodet.

 

Hadde en motor med innsprut gitt bedre effekt i forhold til en motor med forgasser? har tenkt endel på mercedes 190 (2 liter bensin) og audi 90 coupe (2 liter)

 

Du trenger ikke 200 hester for å cruise. Da holder det lenge med 70-80 :) Og som du sier.. Førstebil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruising med litt fart ;)

 

Blitt litt gira på Volvo, men syntes at km stand på disse er generelt høye. Er vell ingen som anbefaler og kjøpe en 740 som har gått 300.000, men siden det er så mange av de virker det jo som de tåler en del i forhold til andre biler.

Endret av bmwmpower332

Bmw 318i Touring e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KM-Stand har lite å si.. Det er mye om og men som bestemmer hvor lenge en bil varer, men med pent stell og fulgte serviceintervaller varer slike biler lenge.

Selv om de er ungdomskjørt holder de nok en god stund lenger.

 

Jeg har for eksempel nettopp kjøpt meg en 92 Golf VR6 (Golf med 174HK.. Kom og fortell meg at denne IKKE er ungomskjørt!! :p), som har gått vel over 300 000km... :) Bilen er god for mange til, men nå har jeg kastet den på stellebenken for å overhale den litt.. ;)

 

Men, uansett hvor og hvem du spør vil du få motstridende tilbakemeldinger på hvilke biler du burde kjøpe, for alle har hatt negative erfaringer med en eller annen bil.. ;) Velg bilen du MEST har lyst på, og sleng opp en "Min *bil* tråd"! ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, uansett hvor og hvem du spør vil du få motstridende tilbakemeldinger på hvilke biler du burde kjøpe, for alle har hatt negative erfaringer med en eller annen bil..

 

-Sant det der. Er nok bare kompisene mine som er opptatt av km da, meg selv så spiller det ingen rolle så lenge bilen går :) .

 

men er nok sant som du sier, godt vedlikehold er viktig. Men tror jeg gjør som du sier og kjøper en bil jeg har lyst på og lager ny tråd :)

 

Blir nok en del timer i garasjen fremover da. Takker for tipset!

Bmw 318i Touring e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno problem :) Om du liker beskjedne tyskere, kan jeg anbefale Golf! Lette å skru på, og det finnes et hav av billige deler, til bilen som antakeligvis er verdens mest produserte.. :)

 

Men, som sagt er det du som må ta den avgjørelsen ;)

 

Med kjøp av gammel bil er det bare å medregne et par timer. Bare sørg for å ha en god plass å skru på! ;)

Lykke til! :D

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt problemer med å finne men golf som trekker bak men 200hk skulle vel finnes..

 

Er nok mange som henger seg opp i det hvor langt bilen har gått noe som jeg ikke bryr men så mye om da jeg heller ser på hvordan tilstand bilen er i og hvor godt den er tatt vare på..

Passaten jeg har nå er nu pasert 300k nu å den er i mye bedre stand en passaten som en kompis av meg har som har gått 180k. hannes klakker det i forstillingen, vindsus når du ligger i 80km/t og motoren tikker/banker...

 

kjenner en som har en audi med samme motor å hannes har vel gått over 750k nå..

Men er jo bare å gå inn å forandre km så har den gått 120k...

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår