rubbykaasa Skrevet November 18, 2012 Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 Tenkte jeg skulle renske det som er under frontruten slik at jeg kan fjerne alt blader og dritt som forhindrer vannet i og rende vekk fra kupeen min! For å fjerne disse dekslene må armen til vindusviskeren av. Jeg har tatt av den lille proppen som dekker skruen og skrudd av skruen, men armen sitter bom fast! Er den noen spesiell måte å få denne av på? Husker jeg slet med det samme da jeg måtte utføre samme operasjon på min forrige bil da det rant inn på førersiden under ved pedalene. Men husker ikke helt hvordan jeg fikk det til da !! Noen tips ? takk Seat Leon cupra 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 18, 2012 Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 Hvis du dytter armen litt frem og tilbake ned mot ruta så pleier den å løsne. Hvis ikke så får du kjøpt avdragere som er beregnet for viskerarmer. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubbykaasa Skrevet November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 Takk for rask svar. Får prøve å røske litt i den da ! Vil det kanskje hjelpe å påføre litt rustfjerner kanskje ?? Og evnt, hjelper det å varme den opp, med f. eks lighter ?? takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 18, 2012 Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 Akselen ut til viskerarmen er konet, er derfor den setter seg litt. Gjør som opelduuden sa, trekk lett i armen mens du rigler med den, uten at viskeren ligger mot ruten. Om den ikke løsner så bruk en avtrekker som avbildet. Å varme med lighter (eller noe annet) skader bare lakken, la det bli med tanken. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubbykaasa Skrevet November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 Aiai.. Takk for kloke ord :=) selv om lakken allerede er litt ødelagt av en tang jeg prøvde :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubbykaasa Skrevet November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 Når jeg først "har dere her" :P Har et problem med at det virker som at når jeg strter bilen om morgene når det er litt kaldt, samtidig som det er relativt fuktig, blåser lufteanlegget dugg opp på ruten og tar flere minutter før det blir borte. Hvor er det luften blir hentet fra ?`er dette under frontruten og kan ha noe med at vannet ikke renner skikkelig bort under frontruten som følge av mye blader og dritt der ? takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 18, 2012 Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 Ja, luften blir hentet i vannkassen rett under frontruten. Når du fjerner løv og annen møkk så se om filter for varmeapparat (om montert) er tørt, noe det muligens ikke er siden det dogger. Sjekk da hvor fuktigheten finner vei ned på filteret. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubbykaasa Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2012 Noen som kan gi meg en link til en slik en. Gjerne billigste som finnes! Klarer ikke finne det selv :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubbykaasa Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 Link til en slik en hva? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubbykaasa Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2012 en slik som man kan ta av vindusviskeren med :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2012 Kanskje den minste typen her kan brukes: Avtrekker - Biltema Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubbykaasa Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2013 takk for det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg