Gå til innhold

Touran 2007 1.9 TDI - drivstofforbruk/display

Ranger emnet


gjobjo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har merket at når jeg fyller opp tanken så viser ikke Displayet rett antall km som jeg kan kjøre, før viste det at jeg kunne kjøre ca 1000 km, men nå er det nede på 750 km på en tank

 

Er det noe som er galt?

 

Er diplay og tank måler sammenkoplet slik at den viser det samme?

 

Eller er bilen nå i vintermodus og bruker mer drivstoff?

 

Og hvis jeg kjører og trykker inn klutsjen så viser forbruket ca 3.2 liter på tomgang når bilen triller, skal vel være 0.6 - 0.7

Endret av Bjørnar Gjøstøl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hei, jeg har merket at når jeg fyller opp tanken så viser ikke Displayet rett antall km som jeg kan kjøre, før viste det at jeg kunne kjøre ca 1000 km, men nå er det nede på 750 km på en tank

 

Er det noe som er galt?

 

Er diplay og tank måler sammenkoplet slik at den viser det samme?

 

Eller er bilen nå i vintermodus og bruker mer drivstoff?

 

Og hvis jeg kjører og trykker inn klutsjen så viser forbruket ca 3.2 liter på tomgang når bilen triller, skal vel være 0.6 - 0.7

 

Ingen som har noe svar på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall Km du kan kjøre som vises i displayet, beregnes ut fra hvor mye det er på tanken,

og ditt drivstoffforbruk fra nå og litt tilbake i tid.

 

Nå om vinteren så bruker du vel mere drivstoff, og kanskje litt småkjøring, som gjør at snittet er høyere, og dermed kortere distanse på en tank.

 

Sjekk hva bilen viser som gjennomsnittsforbruk etter å ha kjørt en distanse på motorvei.

Om snittforbruket synes urimelig høyt bør du få sjekket motoren.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall Km du kan kjøre som vises i displayet, beregnes ut fra hvor mye det er på tanken,

og ditt drivstoffforbruk fra nå og litt tilbake i tid.

 

Nå om vinteren så bruker du vel mere drivstoff, og kanskje litt småkjøring, som gjør at snittet er høyere, og dermed kortere distanse på en tank.

 

Sjekk hva bilen viser som gjennomsnittsforbruk etter å ha kjørt en distanse på motorvei.

Om snittforbruket synes urimelig høyt bør du få sjekket motoren.

 

--

 

Hadde en mistanke om det, er ikke så lett på gassen akkurat, mye "svinkjøring" til og fra jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår