Quattro73 Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Ja, er dyrere pakninger til din enn 1.8 20v, ikke spør hvorfor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Nå har jeg vært ute å sett litt nøye (gikk litt fort før i dag), å det ser ut som det kan være luft, kan dette stemme? [ATTACH]34678[/ATTACH] Ja, utluftingsslange. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XThhX Skrevet November 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 takker for svar... hvor er det egentlig du får alle de bildene ifra? utrolig hjelpsomme :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Bildene ligger på nettet til fri bruk (innsyn) for alle ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XThhX Skrevet November 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Ventildekselpakning er det samme som toppdekselpakning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XThhX Skrevet November 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 da har jeg vært på Mekonomen å kjøpt pakning, men når jeg var der spurte jeg hvor mye det skulle skrus til, men det vista han ikke så han gikk på pc'en å skrev ut noen papirer å på de står det: Topplokk Trekk til: 40Nm Trekk til: 60Nm Trekk til: 90º Trekk til: 90º jeg syntes det hørte mye ut.... noen som vet hvor mye dem skal skrus til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 Ja, det er til topplokket, du skal ha til toppdekselet. Om du ikke har tilgang til noe momentnøkkel så skrur du bare skruene helt ned uten å stramme noe særlig. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XThhX Skrevet November 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 vi har en moment nøkkel her på opptil 20Nm. hvor mange Nm skal det skrus ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 (endret) da har jeg vært på Mekonomen å kjøpt pakning, men når jeg var der spurte jeg hvor mye det skulle skrus til, men det vista han ikke så han gikk på pc'en å skrev ut noen papirer å på de står det: Topplokk Trekk til: 40Nm Trekk til: 60Nm Trekk til: 90º Trekk til: 90º jeg syntes det hørte mye ut.... noen som vet hvor mye dem skal skrus til? Nei nei nei, dette er tiltrekkingsmoment for top(pakning), ikke toppdeksel(pakning) som du skal skifte ;) Endret November 6, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 vi har en moment nøkkel her på opptil 20Nm. hvor mange Nm skal det skrus? 10 Nm på boltene til toppdekselet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XThhX Skrevet November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 hvordan anbefaler dere å rense nede i plugg hullene? har hørt at man kan bruke bremserens å ha nedi der å holde papir eller noe over hullet å blåse med trykkluft, eller har dere noen bedre forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Ha toppdeksel på og tennplugg i. Tørk ut det du klarer og gå etterpå over med trykkluft og blås ut siste rest. Ut med tennplugger og rens/bytt de. Etterpå starter den nok :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 er best og spraye bremserens nedi der også bruke en blåsepistol og blåse det ut igjen. Gjør dette mens pluggen sitter der så du ikke fyller motoren med bremserens. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XThhX Skrevet November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 takk for svar, da skal man se at man snart får start på audi'n igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XThhX Skrevet November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 nå har jeg hatt opp, men når jeg tok opp så det ut som det var blåskjær på mutteren, skal det være det? eller lønner det seg å ta på? også ser det nesten ut som pakninga er litt for stor men vil dett rette seg nå man tar på toppdeskselet igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg