Gå til innhold

Problemer med clutch / gir ...kan noen hjelpe??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på om det kanskje finnes noen t4 eksperter her inne?

 

Jeg har det problemet med at clutchen på bilen min er litt hard, og må presse den helt til bunns for å få den i gir, og da er den og gjerne litt treg å få i gir. Bilen slipper ikke på clutchen når jeg akkselerer hardt, og har bare gått 175000 km, og har heller ikke hengerfeste, så det har ikke blitt trekkt noe tungt med den. Jeg lurer bare på om det kanskje er noen her som har opplevd de samme problemene eller har en formening om hva dette kan være. Bilen er en vw caravelle t4 1999 mod. 2.5 tdi. ikke syncro.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe svar på spørsmålet ditt men prøv og still samme spørsmål på vwbus.no • Hovedside der er det mange med god kompetanse på T4

Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending

caravelle 00mod 2,5tdi 8 seter

taunus 82mod 1,6L med 2,0L 2dørs

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte som siste innlegg også nevner, luft i systemet. Du har luftenippel oppe ved bremsekraftforsterkeren, og du har en som er tilgjengelig nede i fremkant av girkassehuset - muligens bak en liten kappe.

Dette hjalp veldig på min.

I tillegg kan du ha en vridning på pedal, eller braketten kan være forskyvd. Det er nemlig mulig å forskyve pedalen litt ut/inn her. Kan uansett være greit å sjekke om det er noe å gå på. Var en liten halvcm å gå på hos meg, det utgjorde mye.

Mine biler: 2000 VW Caravelle 2.5TDI comfortline og 1994 Audi 100 2.5TDI ABT

Selges: -95 VW Caravelle 2.4D og -02 VW Transporter 2.5TDI

Selger deler fra: -97 Audi A4 Avant, -88 Mazda 626 2.0i 16v, -85 BMW 320i (noe igjen enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår