shaunv Skrevet Juli 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2013 Tilleggspørsmål: Hva er den tuten som stikker ut på bildet? Det putrer ut eksos av den. Bare å kappe den av og sveise igjen, eller har den faktisk hatt en funksjon? :-s Tenkte kanskje det skulle være en returslange der eller noe sånt. Men det har det aldri vært sålenge vi har hatt bilen såvidt jeg kan huske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2013 Har lagt ved et bilde av hva som møtte meg etter innbruddet. Noen tips om hva jeg bør gjøre? Må hele saken byttes? Får startet den med bruk av tang... http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/80-90-coupe-s2-rs2-b3-b4-1986-1995/304700-bytte-tenningslas-etter-tyveri.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2013 Fikk byttet lamba og målt DPR igjen. Stabiliserte seg nok engang på 9,7mA sånn ca. Vil det si at den gamle sonden fungerte, eller at den rett og slett ikke innvirker på DPR? Den går i allefall ruskete fremdeles. Ja, den gamle sonden fungerte nok. Dersom ALT ANNET ER SJEKKET OG ER I ORDEN, så kan du justere på CO-skruen til DPR-strøm ligger på 0 mA. Uansett er det mer feil på din siden den ikke går skikkelig på tomgang. Videoen fungerer ikke. Justere strøm til DPR må kun gjøres ETTER at alt annet er OK ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2013 Tilleggspørsmål: Hva er den tuten som stikker ut på bildet? Det putrer ut eksos av den. Bare å kappe den av og sveise igjen, eller har den faktisk hatt en funksjon? :-s Tenkte kanskje det skulle være en returslange der eller noe sånt. Men det har det aldri vært sålenge vi har hatt bilen såvidt jeg kan huske. Den skal plugges, altså være tett. Ingenting innpå her. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shaunv Skrevet Juli 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Takker for lenken. Okei, da får jeg sveise igjen da. Pluggen har tydeligvis sett sine bedre dager. Bare for å dobbeltsjekke. Du mener altså at jeg skal justere på CO-skrua, altså den mellom gummimuffa og drivstoffordeleren for å få strømmen ned til 0mA, og ikke ved å justere på baksiden av DPR-kontakten som du har beskrevet for å justere offset? Videon fungerer forresten for meg. Er en youtubesnutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Bare for å dobbeltsjekke. Du mener altså at jeg skal justere på CO-skrua, altså den mellom gummimuffa og drivstoffordeleren for å få strømmen ned til 0mA, og ikke ved å justere på baksiden av DPR-kontakten som du har beskrevet for å justere offset? Ja, men som sagt, dette kan man kun gjøre om alt annet er i orden, noe det ikke er på din. Siden motoren din går rufsete og ikke går på tomgang så er den alt annet enn i orden. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shaunv Skrevet Juli 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Har du noe forslag til hvor jeg kan angripe problemet? Som jeg tror jeg skrev før i tråden et sted så sotes pluggene fort ned, så den får feit blanding. Fikk du sett videoen? Kan sikkert få tatt en til som viser lyden på rufsingen bedre om det kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2013 Er strøm til DPR (noen som helst gang) noe annet enn 9.7 - 9.8 mA? Hva er den når du starter motoren og endrer den seg ca ett minutt etter oppstart eller når du gir litt gass? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shaunv Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2013 Er strøm til DPR (noen som helst gang) noe annet enn 9.7 - 9.8 mA? Hva er den når du starter motoren og endrer den seg ca ett minutt etter oppstart eller når du gir litt gass? Joda. Rett etter jeg startet motoren var den på sånn rundt 25-30mA for så å gå nedover til 9.7 ettersom den ble varmere og varmere. Den endrer seg når jeg gir pådrag ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shaunv Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2013 Men sånn til fuskingen. Det virker i alle fall som den ikke alltid tenner på alle sylindrene, litt som at den hopper over noen "smell". Men ja, det kommer vel kanskje av den feite blandingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2013 Så lenge motor ikke går på tomgang så er det noe galt, når bryter under gasspjeld er aktivert skal ISV justere tomgangen til ca 850 omdr. Fungerer ISV og hva skjer med motorgangen om du tar av pluggen til denne? Har du sjekket 100% at det ikke er hull i slanger mm som står i forbindelse med innsuget? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shaunv Skrevet Juli 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Har sjekket alt på venstre side på bildet ganske nøye. Dvs demontert og sjekket. Satt på endel slangeklemmer, men ikke på den slangen som går under innsugsmanifolden. Men det har det forsåvidt aldri vært heller. Den ved 7 tallet kan jeg ikke si at jeg har demontert for sjekk. Har ikke prøvd å ta ut plugg til ISV, altså den under a'en på bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Slangen oppe til høyre er veivhusventilasjon, går til undersiden av gummibelgen mellom gasspjeld og mengdefordeler. Den under innsuget (til ISV) har en tendens til å løsne med årene, slangeklemmer her gjør susen. Sjekk også air shroud-slangen helt bak på innsuget, går opp i vinkelen på den lange slangen til ISV. Når plugg til ISV tas ut skal tomgangen normalt gå opp. Air shroud Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shaunv Skrevet Juli 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2013 Tok av den airshrouden og vasket den i motorvasken for å se at det ikke var noe lekk i den og satt på ny klemmer. Den slangen under innsuget har som sagt ikke slangeklemmer, så det burde kanskje fikses. Skal sjekke slangen som går inn på veivhuset når jeg får tid, det er vel det eneste jeg ikke har vært borti i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.