Gå til innhold

Audi Coupe starter ikke etter innbrudd.

Ranger emnet


shaunv

Anbefalte innlegg

Fant ut av det. Merket skal flykte med toppakning. Forklarer hvorfor det ikke er noe merke og i steden et kikkehull bak. Vil si at man ikke trenger å demontere noe for å sjekke timingen. Sånn det er nå så står den akkurat fire tenner feil! Kommer med andre ord til å bruke tusj for å sørge for at den blir riktig. Takker for all hjelp Quattro74! Regner med at det ordner seg nå. Har i det minste lært endel jeg ikke visste om motoren. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merket på baksiden av kamdrevet skal flukte med toppdekselpakning, ikke toppakning ;) Slakk ut reima, sett veiv i ØD, sett kam på merket og monter tilbake reima og stram den slik den skal strammes. Fordeler er drevet av kam så den trenger du ikke tenke på, er kam riktig så er fordeler riktig.

 

Om reima er strammet korrekt så skal den ikke kunne hoppe over. Er derfor jeg lurte på om du brukte låseverktøy på balansehjulet på veiva år du løsnet/strammet senterbolten. Om ikke kan veiv/sporkile skades, i verste fall knekke helt av, noe som kan resultere i motorhavari (stemplene slår oppi ventilene)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått timet reima skikkelig da? Og en ting til når du driver på - Når veiv er i ØD (merke på svinghjul mot ref-merke), sjekk da om balansehjul også er mot merke. Se bilde. Om ikke så ikke prøv å starte motoren!

 

 

Når 0-merke er overens med ref...

DSC00259.jpg

 

... så skal også merke på balansehjul/svinghjulsdemper også være mot merket.

16vveivD.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Lenge siden tråden har vært åpen nå, men ettersom jeg endelig faktisk har tid til å se på bilen så åpner jeg den igjen.

 

Status: Fikk til slutt startet bilen. Det viste seg at registeret stod en tann feil. Dette etter å ha sjekket alt annet. Fant i feilsøkningen noen hull i gummibelg som ble tettet med tech7, i tillegg til at jeg fikk inspisert at det ikke var hull i slange under innsugs manifold. Tok i samme slengen og satt på noen nye slangeklemmer rundtomkring for å sikre at det er tett. Etter dette så ble det et jevnere pådrag. Den hadde tidligere en stund en tendens til å henge litt på veien oppover, særlig da rundt 2000rpm sånn ca. Men så til saken: Den går veldig dårlig på tomgang og får nok alt for feit blanding. Har lest litt i de andre trådene du har skrevet Quattro73, så har i den sammenheng kjøpt og montert ny tempgiver til ECU. I tillegg har jeg kjøpt ny lambdasonde jeg skal få innstallert asap. Tok en måling av DPR nå før jeg bytter sonden. Da la den seg på ca 10mA ved varm motor ved 1200RPM. Ettersom bilen stopper opp når den ligger på tomgang når trykknappen under gassspjeldet er inne så tvangsjusterte jeg den opp til 1200 inntil videre. Men ved ettertanke går bilen best før den blir varm så blir spennende å se hvilket utslag ny sonde gir.

 

Et spørsmål. Jeg kan se på bilen av det dekselet over CO-justeringsskrua mangler, så skal jeg gjette har sikkert noen vært og justert på denne før i tiden! Kan dette være med på å gi utslag på at den går såpass urent som den gjør? Altså, at den får for lite oksygen iforhold til drivstoff som jeg mistenker? Hva bør jeg i såfall gjøre? Tenke i alle fall å bytte sonde og få justert DPR før jeg tar tak i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår