Gå til innhold

Opel Vectra 1,7TD skal Eu godkjennes.

Ranger emnet


espenes95

Anbefalte innlegg

Sansyligvis så sitter mekanismen bak dønn fast, pleier å gjøre det. Må demontere hele greia og pusse det rent. Anbefaler deg bare å demontere en side om gangen så du kan bruke den andre siden som fasit da du må demontere alt. Er vel sikkert muligheter for å skru opp pumpa litt, men er ikke sikker på hvordan dette gjøres.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på åssen det er på 1.7td maskinen, enten justere stag på Wastegate eller så er det en bolt i wastegaten (13mm eller 15mm) som skrus inn for å øke turbotrykk.

 

Dieselen skru du opp til det begynner å ryke bra svart i eksos ved gasspådrag, så skrur du litt tilbake igjen ;) Sånn røft innstilt ihvertfall :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant tråd dette. Jeg har selv samme bilen som det trådstarter har. Har gjort en del modifikasjoner i forhold til effektøkning. Bilen er ikke til å kjenne igjen fra jeg kjøpte den. Den drar opp motbakkene på direkten. Når jeg tramper på gassen i 5 giret så øker den farten i motbakkene. Akselrasjonen fra stillestående har også blitt veldig forbedret.

 

Det jeg har gjort er å få justert innsprøytningstidspunktet på dieselpumpa slik at den får diesel innsprøytet noen grader før øvre dødpunkt i kompressjonstakten. Dieselmengden er også justert betraktelig på. Hvis jeg tramper litt ekstra på gasspedalen før turbotrykket har bygd seg opp ryker det svart. Jeg kjører ennå med den originale turboen og intercooleren. Turbotrykket er justert opp med en bleed ventil slik at jeg kjører på 1.6 bar på maks. Det originale innsuget er byttet ut. Nå står det på en innsugsmanifoil fra en Opel Combo 1.7 diesel. Dette fører til luften møter mindre hinder på vei inn innsuget.

 

For ytterligere trimmingstips kan denne artikkelene være interessant å lese. Turning up the pre 94 Ram diesel injector pump

Dieselpumpen på denne bilen er den samme som det er på bilen min og trådstarter sin. Forøvrig kan trimmingstipsene overfores til alle biler som har en Borch dieselpumpe (mekanisk innsprut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) Det funker med bleed ventil? har hørt mye drit om de...

 

Går det ikke an å justere staget på wastegaten på disse? :)

 

Jeg har skrudd opp turbotrykket med bare bleed ventil. Har ikke rørt staget på wastegaten. Men skal du få mer turbotrykk bare med å justere wastegaten, så må du forkorte staget på akkutatoren (staget mellom akkutator klokken og wastegaten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du kan installere en bleed ventil kan du se på denne "guiden".

. Du justerer den ved å vri mot pluss. Da vil turbotrykket øke. Men bare en turbo trykk økning er ikke nok til øket effekt. Dieselmengden bør økes. Menbranen i dieselpumpen bør også vris ca 90 grader med klokken. Hvis ikke bil ikke bilen få øket dieselmengde når turbotrykket øker. Husk at det er veldig lurt å merke med f.eks. en hvit tusj der membranene står nå. Da ser du utgangspunktet.

 

Ellers så er det noen som sier at en får mer effekt hvis en fjerner den hvite ringen (plolyring) som sitter på den eksentriske pinnen som er skrudd på membranen. Jeg har ikke fjernet den hvite ringen. Jeg har bare fått justert membranen.

 

Jeg vil tro at en kan få kjøp disse hos de fleste bilrekvisitabutikkene. Men f.eks. Alt i bil trimming, turbo og chip tuning | KRB Trading AS Kimmit Sport Racing AS etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår