Gå til innhold

Power 68

Bruker
  • Innholdsteller

    400
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Power 68

  • Bursdag 10/09/1968

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Dansing, trening, biler (trimming), bowling, kino, sosialt samvær, festivaler, musikk, mekking og mye annet.
  • Modell (eks S4)
    Vectra, B
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    Helse og sosialarbeider.
  • Motor (eks 1.6)
    1.7 TD
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Konluftfilter, påjuster litt mere dieselmengde, optimalisert innsprut timing og økt turbotrykk. Benket til 95 bhp på hjulene, dreiemoment 205 NM. Planen er å sette på større turbo, større intercooler og større eksosanlegg..
  • Fylke
    Nord-Trøndelag, Levanger

Contact Methods

  • Bosted
    Akershus, Asker

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Power 68's Achievements

  1. Ingen som kan gi noe svar på spørsmålene mine?
  2. Da har jeg endelig kjøpt meg en Mercedes Benz. Valget falt på en 1990 modell 190, 2.5 turbodiesel med motor OM602.962. Jeg kjøpte riktig nok en donor, delebil. Planen er å kjøpe en 190, 2.5 sugediesel med manuell girboks og flytte over de nødvendige tingene (motor etc). I den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper at noen med solide kunnskaper på Mercedes Benz kan svare på. 1. Hva må flyttes over på sugedieselen for at et slikt motorbytte kan bli godkjent av biltilsynet? Må forhjulsoppheng og bakhjulsoppheng flyttes over fra turbodieselen til sugedieselen? Hvis det ikke er nødvendig, hva må da flyttes over? Kan et hvilket som helst bilverksted flytte over de nødvendige deler og dokumentere dette slik at biltilsynet godkjenner dette, eller må dette utføres av et godkjent bilverksted fra Statens Vegvesen? 2. Hvilken dieselpumpe er lurt å bruke for ytterligere trimming, sugedieselpumpen eller turbo dieselpumpen? Målet er 250 hk. I første omgang satser jeg på å sende pumpa til Diesel mekken i Sverige for oppgradering. Deretter vil jeg sette på en større turbo. 3. Vil det utgjøre noe på effekten hvis jeg bruker komplett topp fra sugedieselen på turbodieselen? Vil kamakselen få et høyere løft sugediesel toppen enn det den gjør på turbodiesel toppen? Vil det utgjøre noe på effekten? 4. Hvor kan jeg få tak i clutch, trykkplate og utløserlager som vil takle den økte effekten? Håper at noen kan svare på spørsmålene mine. På forhånd takk.
  3. Er det noen som har gjort et slikt motorbytte?
  4. Jeg har surret mye med hvilke biler jeg har lyst på. Men nå etter å ha sett en del på youtube har jeg fått øynene opp for Mersedes 124 W og 300 turbodiesel (om 603.920 ??). Disse bilene går veldig godt, lett å trimme og har en veldig fin motorlyd. Har nå kommet over en 1986 modell, sendan, manuell gir med en 300 sugediesel motor. Før et kjøp blir vurdert så ønsker jeg å være sikker på om det lar seg gjøre å få godkjent et motorbytte fra sugediesel til turbodiesel. Er det noen som har foretatt et slikt motorbytte og fått dette godkjent av biltilsynet? Hvis det er det, hvilke deler må skiftes over for å få det godkjent? Takknemmelig for svar.
  5. Quattro73: Jeg vet ikke hva som er akseptabelt oljeforbruk i forhold til Toyotas toleranse grenser. Hvor kan jeg i så fall finne ut av dette? Jesper1201: Jeg skal klage på dette. Kanskje er en e-post godt nok. En annen ting som jeg ikke har nevnt er at dette er en motor som skal yte 126 hk og skal ha et dreiemoment på 300 nm. Jeg opplever at bilen drar dårlig (lat) og at den er tørst. Et gjennomsnittlig forbruk er på 0.78 pr mil på pen kjøring. Er ikke noe ekspert på dette, men er det ikke slik at hvis bilen bruker mye olje så vil dieselpartikkel filteret gå tett. Etter hva jeg har forstått så koster det mye å skifte dette. Hvis dette er tilfellet så vil denne bilen koste meg masse i deler. Hvis jeg har oppfattet det riktig så var de første 1 AD-FTV motorene til Toyota kjent for motorproblemer og høyt oljeforbruk. Disse feilene ble rettet i 2009 eller 2010. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?
  6. Tusen takk for svar :thanks :) . Hvis skiftintervallene på denne motoren er 12 000 km så vil jeg ved dette ha måttet etterfylt 6 liter olje. Jeg er ikke sikker på hvor mange liter et oljeskift på denne motoren er men hvis det er 6 liter så vil jeg ha måttet etterfylt det samme som et helt oljeskift tilsvarer. Jeg er ingen ekspert på dette men i mine øyne er dette mye på en bil som ikke har gått så langt. Min gamle dieselbil hadde gått over 300 000 km. Selv med denne km standen måtte jeg ikke etterfylle så mye som det jeg må gjøre på denne bilen. Har jeg gode argumenter for å heve kjøpet?
  7. Har en 2008 modell Toyota Avensis 2.0 D4D disel med 1 AD-FTV motoren. Kjøpte den av en Toyota forhandler i Oslo i mai i år. Har 1 års garanti på den. Kilometerstanden er 83000 km. Jeg har kjørt 6000 km og på den tiden har jeg etterfylt 2 liter motorolje etter samme spesifikasjonen som instruksjonsboken angir, 5 w 30 helsyntetisk. Er dette et normalt oljeforbruk på denne bilen eller er det høyt?
  8. Etter hva jeg har forstått så er "trimmingskoden" på Toyota og Lexus ikke knekket. Lexus og Toyota deler de samme elektroniske systemene i og med at Lexus er "luksusmerket" til Toyota. Det lar seg ikke gjøre å trimme bilen på samme måte som VW, BMW og Volvo. For å trimme bilen må du ha en powerboks som bare øker dieselmengden. Jeg har en Toyota Avensis med D4D motoren. Har fått trimmet den med en powerboks fra Flissundet Motorservice. Bilen ble langt sprekere, men turbotrykket er uforandret. Skal du trimme den ytterligere kommer du ikke unna et piggyback ECU system. Da kan f.eks. dette være noe Unichip description, Performance Tuning Chips, Plug Play Installation. Jeg er ikke fornøyd med powerboksen. Vurderer å få dette systemet http://www.nira.se/index.php. Fordelen med dette er at det er et svensk system. Det kan f.eks. blokkere bort EGR systemet uten at dette vil bli registrert som en feilkode. En annen ting er at en kan dra til Sverige for å få dette montert. Da sparer en masse penger. De som selger systemet er lokalisert 20 km nord for Stockholm.
  9. Takk for svar Einar. :) :) Har du eller noen andre noe kunnskap om dette systemet http://www.niramotorsport.com/pdf/NIRA_i7r.pdf? Tror dette skal være et piggy back system. Et annet system er unichip Unichip Products - Unichip. Noen som har vært borti dette?
  10. Takk for svar Einar. Er dette et selvstendig datasprut eller et piggyback system? Har gått gjennom linken men jeg ble ikke helt klok på hvilket innsrput dette er.
  11. Må tilføre at jeg er ute etter et system hvor det lar seg gjøre og justere diesel mengde, timing og høyere turbotrykk uten av ECU kutter dieseltilførselen.
  12. Hei. Er det noen som vet om et piggyback ECU system (tilleggs innsprøytning) som vil fungere på en Toyota Avensis D4D (common rail turbodiesel) 2008 modell? Har forsket litt på diverse tuningfirmaer som Flissundet og TS Racing. Det eneste som finnes av tuning til bilen min er powerbokser. Dette er vel og bra, men det eneste som blir forandret er dieselmengden. Turbotrykket er uforandret. Kan justere opp 0.12 bar, men problemet er da at motorstyringen kan kutte ut diesel tilførselen hvis turbotrykket blir for høyt. Derfor lurer jeg på om det finnes noe piggyback system som kan samarbeide med original motorstyring for å få høyere effekt og høyere dreiemoment. Takknemlig for svar. :) :)
  13. Jeg har fått varsel lampen "tøm dieselfilteret for vann" nå i dag på min Avensis D4D 2008 modell. Er det farlig å kjøre lenge før dieselpumpen tar kvelden? Hvordan tømmer en dieselfilteret for vann? Har det hengt seg opp noen feilkoder som må slettes? Går bilen i nødmodus når dette problemet er der?
  14. Sparker liv i denne gamle tråden. Noen som vet hvilken turbo som sitter i denne bilen? Passer denne overens med en 2008 mod. 2.0 D4D på 126 hk og 300 nm dreiemoment?
  15. Dette var nyttige råd Mondeo. Tusen takk. :m'm: :pray:):thanks
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår