Oeeix Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Da var delene kommet hjem... og rollingchassiet demontert fra Corvetten og på plass under Camaroen. (glassfiberdelene ble litt skitne på hengeren på veien hjem...) Litt tilpassinger av glassfiberen og kutting i midttunnelen, torpedoveggen og hjulbuene for å få tredd karosseriet nedpå rolling chassiet. Skade: Det var mer skade enn vi håpet på på motoren og understellet. knekt travers foran, knust clutchhus, liten bit av blokka knekt av bak med clutchhuset (tror det er ufarlig), knekt register deksel, dynamo brakett, innsug manifold, tannstag mm. bakre bladfjær og div reimhjul foran på motoren. Ny travers, clutchhus og styring ble bestilt så fort vi fant ut at det var ødelagt... Siter 1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert) 1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt 1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oeeix Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Med ny travers og clutchhus på plass ble det bygget en jigg for å holde understellet på riktig plass. Her står bilen på bukken og rolling chassiet på jiggen under: Traversene foran og bak er nå festet til chassiet. Det er laget ny ramma inni den gamle rammen til bilen for å få det til å passe! Her er motoren i riktig høyde: 3mm plate som støtdemper og øvre A-arm er festet i: Demperfeste og Øvre A-Arm festet til 3mm plate (er blitt forsterket en god del, men har ikke bilder av det som er gjort denne helgen): Rammen som er bygd for å få traversen til å passe: Testing av sving med 50mm spacer: Kommer med ny oppdatering så fort som mulig da det allerede er gjort en del mer etter disse bildene ble tatt :) Siter 1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert) 1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt 1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet Mars 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Gromt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oeeix Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2013 Ja, er da gjort mye siden sist, så her kommer en oppdatering: Nå er da fronten fastmontert, og hull til luft laget. Det er også bygget opp en liten rørramme bak fronten for å forsterke den. Tauekroken er også på plass og panseret er festet. Minimun sving med felgene jeg skal ha. Dette er uten spacere :) Sete (kun førersete, passasjersetet skal byttes ut) er fastmontert, og festene til 6-punktsele er laget. brannslukkningsapparat på plass og ratt, brekk, pedaler og midtkonsoll på plass. Skjermbredding bak ferdig på begge sider: Baken er original bortsett fra aluminium bakluke, tauestropp og rørramme under bakfangeren. Gulvet i bagasjerommet er bygget opp for å skille bensintanken fra kupeen. Det hvite lokket er ikke felt inn på bildet, men skal være over tanklokket. Torpedoveggen er ferdig sveiset, og utsparing i gulvet laget det grenrørene samles. Ovenfra foran uten panser: Spesiell montering av coilovere :) Nye grenrør: Styrestag på plass: Hjuloppheng foran, mangler staget fra demperen og festet til styrestaget: Rørramme under framskjerm: Siter 1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert) 1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt 1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode-goes-ford Skrevet Mai 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2013 Dette ser jo ut til å bli skambra!! :D Felgene var kanonfine på bilen, men litt dyre bakdekk å spinne opp kanskje? :P Artig løsning på coiloversa foran og! Siter '91 Ford Sierra 2.0i DOHC Sedan x '92 Ford Sierra 2.0i DOHC Coupè delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oeeix Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2013 var 295 bakdekk på corvette felgene jeg brukte før... men nå er det 275 tror jeg. men har ikke planer om å kjøre med så brede dekk :P Kjøpte felgene av en kamerat av pappa som kjører GT2. Siter 1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert) 1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt 1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Mai 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2013 Da du startet tråden, og jeg kikket på den tenkte jeg: jaja, hvordan skal han få dette til å bli en bra og kul drifte bil? Hehe, nå må jeg bare si: denne blir jo helt sinnsyk rå! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oeeix Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Takker så mye :) begynner å bli fornøyd med hvordan det ser ut selv og nå :) Og igår sto bilen for første gang på alle 4 hjul selv, med coilovere som holdt den oppe! Siter 1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert) 1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt 1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oeeix Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Ja, gjort en del nå da. Motoren er levert på verksted for å få sveisa sprekkene i blokka (ikke sprekk på noen kritiske steder, kun der clutchhuset boltes på) Bilen er og lakkert under, inni og i motorrommet nå, deilig å endelig kunne få det litt rent og ikke fult av slipe og sveisestøv over alt! Må ha nytt utløserlager til clutchen og, da det gamle er knekt. Er en ting jeg lurer på som kanskje en av dere har svar på? Skal kjøre med en LS7 clutch, noen som vet om jeg bør ha org LS6 clutch utløser lager da, eller om jeg bør ha LS7 lager? Og vil da et LS7 lager passe på en C5 Z06 Torque Tube? Eksosanlegget er også påbegynt nå Motor avsted til sveising: Siter 1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert) 1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt 1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2013 Jævla bra! Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vag-only Skrevet Juni 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2013 Dette blir jo helt sinnykt rått :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oeeix Skrevet August 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2013 Beklager VELDIG dårlig oppfølging, har rett og slett ikke tatt meg tid til det da jeg har hatt det veldig travelt i det siste. men som en liten peilepinne på fremgangen kan jeg legge ved dette bildet :) Skal se om jeg kan få kommet med noen "bygge" bildet i riktig rekkefølge og snart :) Siter 1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert) 1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt 1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode-goes-ford Skrevet August 17, 2013 Rapporter Share Skrevet August 17, 2013 Fikk se denne på Gatebil, og den var jo blitt vanvittig stilig!! :) Håper vi får se deg på septembertreffet og.. Veldig bra med et amerikansk pust i drifting, godt med litt variasjon! Siter '91 Ford Sierra 2.0i DOHC Sedan x '92 Ford Sierra 2.0i DOHC Coupè delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oeeix Skrevet August 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2013 satser på det ja :) og nå har jeg fått kjørt litt (var første gangen bilen ble testa på gatebil) så nå blir det forhåpentligvis litt bedre kjøring og ;) Siter 1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert) 1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt 1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg