Gå til innhold

Problem med 2001 modell Vectra 1.6

Ranger emnet


ChrTre

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Søkt litt rundt på forumet uten å finne noe svar.

Har en Vectra 1.6 2001 modell som har stoppet. Plutselig så døde bilen ut.

Etter den hadde stått litt så startet den igjen. Da går den frem til den blir litt over 80 grader.

Etter det vil den ikke starte.

 

Åpnet under baksetet, og hørte etter lyden fra bensinpumpa i det vi dro om tenninga uten å høre noe lyd.

 

Noen som vet hva dette kan være? :cheers:

 

Før dette har det kommet og gått ei lampe som viser motorfeil, men som sagt blir denne også borte innimellom.

 

Mvh

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Da har jeg hatt bilen på verkstedet. Han mente det var bensinpumpa som det var ødelagt.

Han og hadde fått kjørt den inn, før bilen døde ut som beskrevet over.

 

Det kom på 6-7000 å bytte. Håpet på noe billigere kanskje.

Jeg ser Biltema har bensinpumpe til rundt 500 og en svoger som er god til å skru. men det står at de kan kreve en viss tilpasning.

 

Noen som vet om bensinpumpa vil passe i min Vectra 1.6 2001.

 

Mvh

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

På morgenen i dag skulle jeg avtale med han på verkstedet at jeg skulle fikse det selv, men da hadde de gjort litt mer i går. De hadde tatt ut pumpa, og den gikk. Det virket som det ikke kom strøm til bensinpumpa. Han hadde i tillegg prøvd et rele han hadde liggende for bensinpumperelet hadde blitt veldig varmt.

Virket ikke som han hadde så mye mer å tilby egentlig. Snakket om det kunne være både kabelbrudd eller at styreenheten var gåen, men han visste ikke helt.

 

De hadde lest ut feilkoder på bilen, og jeg håper noen av dere kanskje skjønner noe ut av det, eller har noen tips. Hovedformålet er egentlig om jeg skal selge, vrake, eller fikse bilen.

 

De hadde lest ut følgende feilkoder: (hvis jeg har forstått skriften til mekanikeren riktig)

• P 0400 EGR Flow Insuffisient

• P 0230 Fuel pump relay contact ….

• P 0230 Fuel pump secondary circuit open

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette! :pray

 

Mvh

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt mer rundt på forumet her om problemene, så prøvde vi en ny ting her nå.

Når bilen blir over 80 grader så kutter den, og da tok vi sjekken med å blåse kald luft på styreenheten. Prøvde dette to ganger, og begge ganger startet bilen med en gang. Det gjorde den derimot ikke uten at det ble blåst kald luft på.

 

Har sett inn på forumet at det da tyder på at det er styreenheten som er gåen? Noen som kan bekrefte dette?

 

Spørsmål 2 blir da, hvordan er det greiest å fikse dette.

- Lest om følgende selskap

http://car-ecu-repair.com/contact

http://simco.no/

 

Samt et firma som gikk konkurs i 2011/2012. Husker ikke helt navnet.

 

Er det noen andre alternativer? Sett noen nevne at man kan få tak i en som er nullet på hoggeren, men at den da må programmeres opp igjen.

 

mvh

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenkte jeg skulle oppdatere litt til folk som et senere opplever noe av det samme :)

 

Undersøkte litt priser rundt omkring.

1. Direkte med Opel. Kostet rundt 12K mener jeg, og syns det var litt for mye når jeg ikke var 100% sikker på det var styreenheten.

De skulle derimot kun ha 1200 for og kun programmere opp en enhet. Så hadde jeg funnet en som var nuller kunne nok det vært et OK alternativ.

2. Hoggerier rundt omkring. Fant ingen som hadde den inne.

3. Ebay. Fant en leverandør i England som het ECU Express. Sende over endel info om bilen til de. Dette kostet 265 pund ferdig levert på døra, og hadde den en uke etter bestilling. Endte da med denne.

 

Esken inneholdt ny styreenhet, lås, og to chip til nøklene. Bruksanvisning fulgte det også med i en enkel steg for steg informasjon.

 

Nå starter bilen og har ikke stoppet enda ( bank i bordet ;) ). Syns kanskje det virker som bremsene har blitt endel hardere etter jeg byttet, men mulig jeg bare har glemt hvordan det var før jeg byttet :)

 

Så kan trygt anbefale den leverandøren jeg gikk for! Tror dette også gjaldt endel andre merker.

 

Skulle bilen stoppe igjen eller noe annet skje så oppdaterer jeg igjen :)

 

Christian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår