Gå til innhold

"Svart" lakkering.. dårlig arbeid. Hva gjør man..?

Ranger emnet


CoaSlip

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nix. Onsdag er dagen som gjelder sier han... - Tviler STERKT på det, ja. mandag og 1/2 uke er nok mer akuelt tenker jeg. Noen nye forslag til pris og unnskyldninger ?

 

Jeg fristes til å si 10.000,- ferdig med det - å begrunnne det med:

 

- Taxi til jobb i 2 uker er dyrt (jeg jobber skift derav kun 2 uker)

- Jeg kunne ha pusset selv i 4 uker hvis jeg hadde hatt tid å sette bilen fra meg så lenge.

- "Man betaler mye penger for mye arbeid" Dette er jo utført med "ikke noe stress" - innstilling.

- Alle de andre kundene du har går jo Foran meg. hvorfor skal jeg betale så mye ?? (har sett dette selv flere ganger hos ham, biler som har kommet inn og gått ut igjen mens arbeidet på min står stille)

- For tort å svie i 4/5/6/7/8 (styk det som ikke passer) _LANGE_ uker..

 

6000,- i arbeid og 4000 i lakk for en jobb som KUNNE ha vært gjort på en snau uke. 900 kr dagen i hånda er jo ikke så galt , er det ?

 

Enda en friuke fra jobb totalt ødelagt.

 

*FORBANNA*

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 30 000 blank for hellakkering, innlkludert sandblåsing av kanaler, baljer og skjermkantene bak + littegrann sveising i skjermkantene. Dette var ikke svart men faen som det tok tid!!!!!

 

Sist helg var jeg oppe igjen til dette firmaet for reklamasjon som bestod av noe rustsveising og sliping av støv i lakken.

 

Men bevares så fin den er blitt!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nabon min lakkerer :D han hellakkerte brukskjerra mi, pluss et spoilerkit... 11000kr ink. matriale...jeg slipa ned alt selv, og grovsparkla og slipa..han tok finpussen...lakker i verksted hos han, ikke i lakkboks...han fikk vel et sig, inne i døråpningen,under lista, litt støv på bagasjeluka ( ikke mye, gikk bort ved våtsliping)....så det må man jo kunne si er bra... :D han har vel lakka sia han kjørte moped :D så han kan sine saker...

 

så lønner seg vel å ta en titt på noen biler vedkommende har gjort før man setter bort til ukjente og ikke godkjente folk...

og for gudsskyld ikke betal noe i forskudd...folk som lakker svart pleier å legge for matrialene, evt si hva du skal kjøpe...noe annet som slo meg var at jeg syns det var dyrt for en svart jobb..ingen jeg vet om i distriktet som tar såpass...kommer jo seff ann på om bilen ser ut som om det har kjørt over en hjullaster :D men du sa vel at han gjorde alt av jobb,så var vel ikke så ille...

personlig kommer jeg ALDRI til å sette bort lakkering til godkjent verksted...er alt for dyrt..men hvis du ikke kjenner noen som lakker orntli har du jo ikke noe valg..:rolleyes:

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte for 5 min siden.. "joda , bilen var klar den" men måtte stå til tørk i hele dag.... Hmm. Om jeg kunne komme å ta bilder av den ? "mjaaaa... Ville helst ikke det , kunne slippe støv inn.." BULLSHIT. Kunne hente den i morgen på ettermiddagen. Tipper han ikke har lagt en DRÅPE lakk på den. Noen som vedder på at jeg får den i morgen ??? Det tror ikke JEG! :mad:

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoaSlip

Ringte for 5 min siden.. "joda , bilen var klar den" men måtte stå til tørk i hele dag.... Hmm. Om jeg kunne komme å ta bilder av den ? "mjaaaa... Ville helst ikke det , kunne slippe støv inn.." BULLSHIT. Kunne hente den i morgen på ettermiddagen. Tipper han ikke har lagt en DRÅPE lakk på den. Noen som vedder på at jeg får den i morgen ??? Det tror ikke JEG! :mad:

 

Kontakt Unibet og få opp noe booki opplegg på denne, begynner jo og utvikle seg til rene komedien, synd det skal være slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoaSlip

Ringte for 5 min siden.. "joda , bilen var klar den" men måtte stå til tørk i hele dag.... Hmm. Om jeg kunne komme å ta bilder av den ? "mjaaaa... Ville helst ikke det , kunne slippe støv inn.." BULLSHIT. Kunne hente den i morgen på ettermiddagen. Tipper han ikke har lagt en DRÅPE lakk på den. Noen som vedder på at jeg får den i morgen ??? Det tror ikke JEG! :mad:

 

er vel ingen lakk firma så lar noe stå til tørk en hel dag ;)

det er rettuslett tull.....

lite lønnsomt for et firma viss de kan kun ta en hel lakkering på en dag.......

kjenner en del folk som lakkerer og tørketid er mye mindre enn ka folk tror ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bilen ferdig etter MYE om og men. Henta den på torsdag. Jeg skal ikke grine , men det er ikke langt ifra heller... Mye som må gjøres før den er 100% og desverre så er nok en omlakkering en av dem, vel ikke lang i fra iallefall. Her er det lakkert bånn gass og maskert i hu å hei. Jeg ba spesifikt at mest mulig deler skulle skurs av før han lakkerte - no han har gitt faen i. Renninger så det holder , (heldigvis bare klarlakk) ,merker etter maskeringstape som har blitt revet alt for fort av, og pittesmå humper i hele lakken, overalt. Grillen og diverse småting må lakkeres på ny. (hele grillen har blitt lakkert i bilens farge , så jævlig ut - han mente han skulle fikse dette) Kromlistene har ikke blitt grunnbehandlet skikkelig så lakken sitter ikke skikkelig å har flasset litt allerede. Nøkkelhullene har blitt lakkert i samme slengen , noe jeg er overbevist om kommer til å flasse av etter litt tids bruk (han mente det holdt som bare juling) Bakfangeren ble også lakkert mens den stod på bilen, noe jeg sa spesifikt i fra om at han måtte ta den av, og viste han hvor lett det var å ta den av. Han har også kjørt en omgang på eksoshalene mine så de er lyseblå....... *sukk*

 

Jeg har lenge gått å gruet meg til det siste oppgjøret med han , og i det ble i dag , når jeg skulle hente de siste delene. Støtfanger, spoiler og lyktelistene. 5 minutt før jeg kommer ringer han å sier at han må ut en tur , men jeg kan bare hente delene og betale (det resterende beløpet på 10.000,-) til sønnen... (på 12 år) Så jeg reiser opp, henter delene , gir sønnen 5000,- og kommer meg til helvete vekk. Så alt i alt endte jeg opp med å betale 14000,- for denne jobben, inkl lakk. Og etter det jeg har hørt rundt om kring er det ingen vond pris. Jeg har fortsatt 4k igjen til å rette opp feilene han har gjort, noe jeg mener skal holde greit til å få utført jobben av "profesjonelle" ÆRLIGE folk. Er mye jeg kan gjøre selv , som å lakke grill osv osv. Så alt i alt får jeg vel si meg fornøyd å håpe han ikke finner på noe tull i etterkant...

 

Så stavangerfolk,: hold dere unna

HENNING HANSEN

(har verksted ved Reinskau på Tasta)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjedlig sak, la det bli en lærepenge som svir litt på pungen.

 

Sendte forresten inn en 520i E34 til lakk i høst, betalte 4000 kr for bra og ærlig arbeid. (Dette var utenom sparkling og bare lakk utvendig).

 

Skal lakkere Cagiva`n så fort jeg får delene (ligner litt på denne saken angående delene), får pris på 4000 kr med lakk, små reprasjoner av kåper osv, demonteringa tar jeg selv. Normal pris om jeg ikke kjenner fyren ligger på ca. 12-14 000 kr.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedeligt.. dette her virke som en jævla userisøs mann...... dette hadde eg ALDRI godtatt.. stor fare for at han hadde fått et besøk han ikkje hadde sotte pris på...............

 

for 14 000 så ska du få et PRODUKT så e bra...

 

utrolgt kjiipt og lese :(

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår