Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. visning på biltilsynet!

Ranger emnet


RsTurbo94

Anbefalte innlegg

Heihei! Idag ble jeg stoppet av bt, og der påpekte dem litt av hvert egentlig.. Egentlig ikke noe store greier, men en ting kom opp på lappen som jeg ikke kan skjønne.. Dem påpekte at motoren var "ombygget - Intercooler".

 

Men min kom slik ut av fabrikken! Er en 91'mod GTD det er snakk om altså..

 

Det jeg lurer på da er, hva skal jeg gjøre? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis inn til møller å hør med dem så kan dem nok skrive ut noen papirer på at det er orginalt, det finner turbodisler både med og uten IC orginalt og det er 10 hk i forsjell om jeg ikke husker feil.

Uansett om du ikke har det orginalt vil du få det godkjent tilogmed innskrevet i vognkort uten at det koster deg noe mer enn en tur på møller og BT

Finnes mange rare historier om tekniske kontroller, hørte om en som ble stoppa med en golf R32, som fikk mangel på det de mente va en stylingfanger, altså den orginale R32 fangeren....

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Rare folk de der BT-folka.

 

Ble stoppa, dvs en av mine sjåfører ble, i en BT kontroll. Der fikk jeg mangellapp på at det var parklys i ekstralysa OG at de var for sterke (Rallye 3003).

 

Sjekka ut om reglene og greier. Fant ut at Parklys er forbudt ekstra montert. Jaja, greit - nappa ut Parkpærene da.

Fant ut om lux-verdiene, og regnet på mine lykter. Tilsammen ble det ikke 100, som er maks grense.

 

Så, da var det bare å snaske seg til BT, og få kontrollert dette. Mannen der viste seg å være meget hyggelig. Han ba meg å slå på lysa, for å sjekke at det ikke var parklys i ekstralysa. Så klødde han seg i næpa, og stusset litt over "for høy lux" på mangellappen. For de har akkurat samme lyktene på sine biler (MB Viano)!! :D

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja rare folk det der.. jeg hadde fått time den 12, møtte opp den dagen og så sa han karen at det ikke var den dagen vi sku være der, men dagen før.. sto jo 12 på min lapp sa jeg.. også sa jeg at det kommer jo til å ta 5 min å sjekke over bilen, kan vell ta den nå? han svarte at han måtte heise bilen for å sjekke at nr på senkesettet stemte osv.. så fikk en ny time den 17, møtte opp da å samme kar ba meg kjøre inn bilen, jeg gjorde det og han begynte å sjekke den og det tok ikke mer enn 7 min maks ellno også var bilen godkjent.. kunne jo gjort det den 12 men neida.. måtte være kjip mot meg:p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår