ZaxoN Skrevet August 27, 2012 Rapporter Share Skrevet August 27, 2012 Er en Opel Calibra 91' 2.0 16v dette er snakk om. Sjekket om det var hovedsikringen som var gått, men ladet batteriet og vrei tenninga så det kom lys i dashbordet. Men er helt dødt, ingen tegn til at den vil starte. Men fant ut at rele'ene framme under panseret lagde en slags gnistelyd mens jeg ladet batteriet, samme gjorde det ene rele'et fra panelet til venstre under rattet. Vil det si de er gåene så de må byttes ? kan dette være årsaken til at den plutselig ikke vil starte lengre? Startet å gikk fint før men plutselig en dag så ville den bare ikke. Begynte med at den "prøvde å starte" men etter noen forsøk så var det null tegn til liv. Håper noen kan svare på dette! er nokså ny med bil, og er førstebilen min det er snakk om. Ikke noen mekaniker enda. Så prøv å forklar enklest mulig er dere greie :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet August 27, 2012 Rapporter Share Skrevet August 27, 2012 Kanskje starteren er ødelagt. Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZaxoN Skrevet August 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2012 Kanskje starteren er ødelagt. Rart om den skal ha gått sånn plutselig. Hmm .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 27, 2012 Rapporter Share Skrevet August 27, 2012 Om du får kjinna den så er det ikke starteren. Får den bensin da? Har den gnist? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet August 27, 2012 Rapporter Share Skrevet August 27, 2012 Hvis jeg forto riktig så fikk han ikke starteren til å gå rundt engang.. Er ikke sikkert det er den men bare en tanke :-) Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZaxoN Skrevet August 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Hvis jeg forto riktig så fikk han ikke starteren til å gå rundt engang.. Er ikke sikkert det er den men bare en tanke :-) Tror den går rundt :) noen tips til hvordan jeg kan sjekke dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Skal vi kunne komme med hjelpende forslag til feilkilder eller løsninger så må vi vite fakta, hjelper da ikke hva du tror ;) Om starteren går rundt finner du med sikkerhet ut ved å prøve. Sjekk også om alt lys i instrumentpanel mm slokker når du prøver å starte? Går den rundt så sjekk det Opelduden skriver, bensin og gnist. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZaxoN Skrevet August 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 (endret) Ladet idag opp batteriet litt, og etter noen timers lading koblet jeg det til og prøvde å starte bilen. Kjinnet litt å prøvde å starte men ville akkuratt ikke. Når jeg prøver å starte den å vrir om tenninga så blir lysene i dashen svakere og blir synlige igjen når jeg vrir nøkkelen tilbake et hakk. Etter et par forsøk så var det helt dødt igjen. FVirker som batteriet ikke vil lade seg opp av en eller annen grunn. Varer ikke mer enn 5 min når det har blitt lada ei lita stund ... Endret August 28, 2012 av ZaxoN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 29, 2012 Rapporter Share Skrevet August 29, 2012 Begynn med å kjøpe deg et nytt batteri så ordner kanskje alt seg. Husk at batterier skal lades helt opp! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg