Gå til innhold

jaja, da er det vann i bilen som er problemet

Ranger emnet


Jan-Atle

Anbefalte innlegg

Nå har jeg da vært så jææææævlig sløv, at jeg lot et vindu forran på passasjersiden stå på VIDT gap i helgen...her i Bergen

 

Det var tidenes regnskur lørdagsnatta, vi snakker at hver regndråpe var et lite hav..

 

 

 

Det som da har skjedd er at på passasjersiden, er gulvet vått både forran og bak. Trekket på gulvet er gjennomvått og jeg har ikke ANELSE om hvordan jeg kan få orden på det. Trekket kan ikke taes av for det henger fast i både sete og alle mulige lister rundt i området.

 

Nå har jeg satt varmeanlegget på en god temperatur og bilen durer og går.. kanskje det hjelper litt

Ellers så skal jeg kjøpe kupevarmer som skal gå i natt

 

Men hvordan vet jeg at alt vannet er ute? Jeg har jo ikke peiling på hvor "dypt" det er under trekket og hvor mye vann som er der (jeg mistenkter det kan være en GOD del utifra hvor saftig det regna)

 

Det er kun gulvet og trekket som er vått. Passasjersete forran er ok og ikke noe vått

 

 

 

Jeg har altså ikke anelse om noe annet en klimaanleget og kupevarmer... men det virker ikke godt nok..synes jeg da...

 

Noen forslag?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsne litt på lister e.l. slik at du får sjekket om det er vått under gulvteppet. Om så er så må seter mm ut for å ta ut golvteppet slik at alt får tørke. Inntil videre kan det være greit å ha en luftavfukter stående på inni bilen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok løsne på tepper m.m. ska du få tørket opp.

Du kan nok komme i hvert fall delvis under teppene uten å ta ut setene i første omgang.

 

Demonter list under dørene. Mulig du må av med nederste deksel på B-stolpen først.

Så får du løs teppene i kantene.

 

Når du har fått løs teppene så tar du ut så mye vann du klarer med øsekar (?), og kluter.

Det er gjerne noen matter med tykk filt under teppene. Det bør helst tas ut for tørking.

Så legger du en liten bunke aviser der over natta, og bytter neste dag. Aviser er utmerket som trekkpapir.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som funker veldig bra til å få vann ut av tepper er våtstøvsuger. Disse får du billig på f.eks biltema.

 

Parker bilen i en bakke, så setter du støvsugerstussen på det som blir laveste punkt inni bilen. Da får du ut litervis med vann. Resten tar du med aviser under mattene. Og gjerne en avfukter i noen døgn

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår